PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

اختصاص ارز دولتی برای صنعت چاپ

اوایل مهر ماه سال جاری احمد ابوالحسنی رییس اتحادیه لیتوگرافان تهران از مذاکرات برای اختصاص ارز دولتی به ملزومات و مواد اولیه مورد نیاز در صنعت چاپ خبر داد.
به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، ابوالحسنی در این رابطه به آژانس گفته بود: با همیاری اتاق اصناف ایران مشکل تامین ارز همه واحدهای تولیدی صنعت چاپ با همکاری مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی برطرف خواهد شد.
در پیگیری از این مقام مسئول در ارتباط با این روند توضیحات کاملی از سوی رییس اتحادیه لیتوگرافان تهران ارایه شد؛ ابوالحسنی گفت: اعضایی که جوازی فعال اتحادیه لیتوگرافان را داشتند طی یک درخوات خ9واستار واردات مقوای ایندر برد، مقوای پشت طوسی کاغذ تحریر و مرکب بودند که طی مسیر اداری مجوز تخصیص ارز نیمایی برای آنها گرفته و خرید و ارسال نیز صورت پذیرفته و بزودی ملزومات وارد کشور و توزیع خواهد شد.
رییس اتحادیه لیتوگرفان تهران در ارتباط با توزیع این ملزومات گفت: بازار کشور در این مدت متاسفانه دستخوش ناملایمات و بداخلاقی‌ها بود، به همین خاطر ملزومات وارداتی زیر نظر اتحادیه و با نظارت کامل بنده صورت خواهد گرفت و ریز عملکرد به مراجع ذی صلاح ارایه خواهد شد.
وی افزود: با توجه به شناخت و اعتبار اتحادیه های صنفی از بازار صنعت چاپ بدون شک کسی قرار باشد این مشکلات و نابسامانی ها را حل کند، تنها اتحادیه‌ها هستند.
ابوالحسنی ادامه داد: صنعت چاپ کشور در چند ماه اخیر دستخوش ناملایمات بوده و دلیل تشکیل کارگروه حل مشکلات به خصوص در بحث تامین است اما بهاء کاغذ از زمان تشکیل کار گروه تا امروز نزدیک به دوبرابر شده است.
وی درپایان گفت: باید در حل مشکل متحد باشیم. ساز و کار هم ایجاد هماهنگی و همبستگی است. این هماهنگی در تامین مواد اولیه و در راستای حل مشکلات بزرگترین و کارآمدترین اهرم خواهد بود.


در مقابل موفقیتهای اتحادیه لیتوگرافان هنوز خبری از واردات زینک تعاونی لیتوگرافان نیست! و چندین ماه است که تنها یک جمله مرتب توسط مسئول مربوطه تکرار می شود " همه کارها انجام شده و ارز مورد نیاز در نوبت بانک مرکزی است"

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه