PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

پیش بینی استراتژیک ناجی بزرگ کسب وکار یک چاپخانه

پیش بینی استراتژیک برای پیدا کردن ایده ای جدید قبل از انتشار آن توسط دیگران است. روندی که اپل، گوگل و برندهای برتر جهان از آن بعنوان مهمترین و کابردی ترین ابزار برای فاصله از رقبا در سطح بین المللی بهره می جویند.

آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، ابوالفضل ایمنی  کارشناس ارشد  کارآفرینی  کسب و کار های جدید؛ پیش بینی استراتژیک برای پیدا کردن ایده ای جدید قبل از انتشار آن توسط دیگران است. روندی که اپل، گوگل و برندهای برتر جهان از آن بعنوان مهمترین و کابردی ترین ابزار برای فاصله از رقبا در سطح بین المللی بهره می جویند.

وقتی شما پیش بینی استراتژیک داشته باشید به نوعی می توانید رهبر کسب و کار خود شوید. این قابلیت بسیار سخت و به نوعی نادر است.

در تصمیم گیری جهت پیش بینی استراتژیک برای هر سازمان، چاپخانه یا کسب و کار باید ابتدا به ابعاد کامل کسب و کار خود آشنا باشید، جایگاه و روند کاربری آن کسب و کار را در کشور و سطح بین المللی سنجیده شود، از رقبا و رهبران بازار داخلی و جهانی شناخت کامل داشت و سرانجام آینده ای را در کشور و منطقه خود در نظر گرفت و برای رسیدن به آن با توجه به نکات مطروحه برنامه ریزی کرد؛ لذا اجتناب از پیش بینی امری غیرممکن است.

در برنامه ریزی استراتژیک باید با استفاده از پیش بینی تکنولوژی، پارامترهای تکنیکال تاثیرگذار بر حال و آینده صنعت چاپ، چاپخانه یا کسب و کار چاپی را شناسایی کرد و از آنها برای برنامه ریزی طولانی مدت استفاده نمود.

پیش بینی تکنولوژی به عنوان اولین مرحله از برنامه ریزی تکنولوژی بسیار حایز اهمیت است، این روند اطلاعات لازم جهت انتخاب تکنولوژی های مناسب را در برآورده کردن نیازهای تکنیکال فراهم می کند.

این مهم با درنظر گرفتن آینده تغییرات محیطی و تکنولوژیکی، چرخه عمر و محدودیت های تکنولوژی، آینده روشنی را برای جهت گیری های راهبردی در کسب وکار تعیین می کند در کسب وکار های تکنولوژی محور مانند صنعت چاپ به منظور برنامه ریزی کامل برای آینده، حتی گزینه های تکنولوژیکی رقبا را باید پیش بینی کرد.

این روند علاوه بر تعیین وضعیت شرکت یا چاپخانه در بین رقبا، استراتژی تکنیکال کسب و کار در جهت پیشی گرفتن از رقبا تبیین می کند.

همانطور که در ابتدا نیز گفته شد این قابلیت بسیار سخت و به نوعی نادر است و نیازمند تمرکز مدیر بر این بخش خواهد بود، اما در وضعیت کنونی با نگاهی به روند حاکم بر اقتصاد چاپخانه ها با توجه به امکان پیش بینی استراتژیک می توان این کسب و کار را در شرایط امن و پایدار قرار داد.

استفاده از مشاور متخصص و آشنا به صنعت چاپ می تواند نزدیک ترین مسیر و کلیدی ترین راه برای رسیدن به موفقیت در پیش بینی استراتژیک در صنعت چاپ باشد. در مقاله های بعد بیشتر درباره ابعاد و ابزار یک پیش بینی استراتژیک و نمونه های آن صحبت میکنیم.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه