PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

شرح ماجرای توزیع کاغذ دولتی در اتحادیه و تعاونی چاپخانه داران تهران

چندی پیش تعاونی چاپخانه دراان تهران طی یک اطلاعیه به اعضای تعاونی و اتحادیه چاپخانه داران اعلام کرد که کاغذ با نرخ دولتی با تایید تعاونی توزیع می شود.
آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، پس از چندی اتحادیه نیز به میدان آمد و خواستار تایید از سوی این مرکز برای کاغذ دولتی شد، بلافاصله موضوع در فضای مجازی شکل و شمایلی جدی به خود گرفت و اعضا خواستار شفاف سازی در توزیع کاغذ دولتی شدند.
امروز ده بهمن مدیرعامل تعاونی بیانیه ای از سوی هیات مدیره در پاسخ به نکات مطرحه به شرح زیر منتشر نمود.
برای شفافیت موضوع و روشن شدن اذهان صنفی توضیحات زیر خدمت همکاران تقدیم می شود : پس از شناسائی مسئولین شرکت چده کالا در تاریخ 01/11/97 به شرکت نامبرده مراجعه شد و درخواست فروش بخشی از کالا به تعاونی و ارسال لیست توزیع به شرکت و وزارت ارشاد داده شد که این پشنهاد مورد قبول قرار نگرفت و اعلام شد ارجحیت توزیع شرکت چده کالا به ناشران و چاپخانه ها ی شهرستان ها تعلق دارد .
با بحث و گفتگو و توضیحات در مورد مشکلات چاپخانه داران تهران متعاقباً قول همکاری دادند. البته اتحادیه قبل ازاین تاریخ توسط آقای علینقی و مثل همیشه بدون اطلاع هیأت مدیره با چده کالا تماس و قرار تأیید درخواست چاپخانه ها کرده بود ولی اطلاعیه ای داده نشد. بهرحال در همان جلسه ۰۱/۱۱/۹۷قرار شد با مهر و امضاء اتحادیه و تعاونی درخواستها به چده کالا ارسال شود که در همان روز و بدون وقفه اطلاعیه شرکت تعاونی در گروه ارسال شد .
در دو روز اول اتحادیه ( آقای علینقی ) اقدام به زدن مهر می کرد ولی با استقبال همکاران و رجوع به تعاونی اتحادیه ( آقای علینقی ) درخواستها را مهر نزد و تماس با چده کالا و پیش کشیدن مسئله تعزیرات و ... نتیجه اش این شد در روز شنبه 06/11/97 از سوی شرکت چده کالا تماس گرفته شد و ضمن گلایه از اطلاعیه و شلوغی ایجاد شده خواستند تعاونی دیگر کسی را معرفی نکند و گفتند دنبال دردسر نیستند که معنایش ترس از شیطنت های خودی ها بود.
این کل داستان توزیع کاغذ از طریق شرکت چده کالا بوده و شرکت تعاونی ورقی از این کالا را دریافت نکرده ، فقط بعنوان معرف تا جائیکه شرکت چده کالا را منع و منصرف کردند همه درخواستهای رسیده را تأیید نمود که این هم کمتر از چند روز به دراز نکشید . حال افراد شناخته شده همکاران را با تهمت های غیر مستند غیر مدلل تحریک می کنند با ایجاد شبهه اذهان صنفی را مشوش مینمایند.
سؤال اینجاست : شرکت تعاونی جز اینکه اطلاع رسانی کرده و هر که مراجعه کرده معرفی نموده چه کرده است ؟ روز 01/11/97 مدیر عامل تعاونی به شرکت چده کالا مراجعه کرده و پس از توافق همانروز اطلاع رسانی شده است در صورتیکه اتحادیه ( آقای علینقی ) از قبل اطلاع داشته و اطلاع رسانی نکرده و پس از اطلاع رسانی تعاونی ناچاراً مورد در کانال اتحادیه اعلام شد .
متذکر میشود قبل از این جریانات چاپخانه هائی بدون اطلاع تعاونی واتحادیه به شرکت مذکور مراجعه کرده اند ، بعضی موفق شده و دیگرانی موفق نشده بودند . در همان جلسه ۱۱/۱قرار شد چاپخانه را هر کدام به مقدارکم ولی بین تعدادزیادی ازچاپخانه توزیع کنند اما پس از تماسهای منفی و عدم مهر و امضاء اتحادیه ( آقای علینقی ) روز شنبه نماینده چده کالا طی تماسی پرخاش آلود گفت برای ما شر درست کرده اید و اصلاً حق نداشتید اطلاعیه صادر کنید ... گفتند دیگر مهرنزنید .
مجدداً بعرض همکاران محترم میرساند این مسئله فقط تلاش برای برخورداری چاپخانه داران از کاغذ با نرخ دولتی بوده توزیع کاغذ اصلاً در اختیار تعاونی نبوده است .
این برای دومین بار است که تعاونی تلاش میکند سهمی از کاغذ از تجار در اختیار چاپخانه ها قرار گیرد که شیطنت و تنگ نظری دیگرانی که باید مدافع منافع صنف باشند و اینگونه عمل می کنند تلاش تعاونی را بی اثر نمود .
هدف تعاونی ازاطلاع رسانی ۱- کاهش قیمت ها دربازار ( که درهمان دوروز اول این اتفاق افتاد) ۲- بهره مندی چاپخانه ها ازکاغذ ارزان ۳- ترغیب ارشاد برای توزیع کاغذ بین چاپخانه ها توسط تعاونی بوده است . در خاتمه شرکت هنوز امید به توزیع کاغذ از طریق وزارت ارشاد وسایر منابع را مشروط به عدم کارشکنی کارشکنان دارد. موجب گله مندیست بعضی همکاران بجای طرح موضوع درتعاونی تحت تاًثیر تحریکات نادرست قرار گرفته اند. لذا از همکاران محترم در خواست دارد برای رفع هر شبهه ای به تعاونی مراجعه و موضوعات موردنظر را اعلام فرمایند تا پاسخگویی بصورتی مشروح انجام شود . باتقدیم احترام وارادت " هیأت مدیره شرکت تعاونی چاپخانه داران "

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه