PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

اجازه مطرح شدن مسایل صنفی به هیات مدیره داده نشد!

در حالیکه گروه نمایندگان معترض به توزیع کاغذ خواستار نشست با هیات مدیره اتحادیه چاپخانه داران تهران بودند هیچ کدام از اعضای هیات مدیره در این نشست حضور نداشت و در نشست اتحادیه چاپخانه داران تهران با اعضا رییس اتحادیه لیتوگرافان حضور یافت؟!

آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، پس از دو نشست تعاونی و اتحادیه گروه زیادی از افراد خواستار پیگیری و انتشار مصاحبه های هر دوسوی ماجرا بودند، یک سمت تعاونی و اتحادیه چاپخانه داران به همراه هیات مدیره ها و سمت دیگر گروه نمایندگان معترض به توزیع کاغذ؛ آژانس پس از انتشار هر دو پیام از این پس با هر دوسوی ماجرا به گفتگو خواهد نشست تا ابعاد بیشتری از این موضوع برای اذهان عمومی صنعت چاپ روشن گردد.

اهمیت ماجرا آنجایی است که بر اساس گفته گروه معترضین، اتحادیه چاپخانه داران تهران از مهر ماه خبر توزیع کاغذ دولتی را داشته و یک روز پس از انتشار آگهی تعاونی در اول بهمن اقدام به اطلاع رسانی نموده است. از سوی دیگر نایب رییس اتحادیه معتقد است که در این اتحادیه کلا یک نفر تصمیم گیر است و این تصمیم و عدم اطلاع رسانی نیز متوجه شخص رییس اتحادیه است.

احمد رضا اعتماد مظاهری در این رابطه گفت : پاسخ به هیاهوی پیش آمده مکررا داده شده و لی ظاهرا کسی بدنبال پاسخ نیست و هدف هجمه وهیاهوئی است که بعضی برای مطرح کردن خود تعیین کرده اند. قویا مسئله همکاری اتحادیه ( بخوانید رئیس و نه هیات مدیره) با تعاونی راتکذیب می کنم وبعوض همکاری صرفا کارشکنی صورت گرفته وبس.

انتخاب اینجانب در کارگروه پس از مکاتبات بامقام وزارت انجام گرفته که نامه های ارسالی به وزارت ارشاد موجود است. اگر غیر از اینست یک فقره مکاتبه ( نه کلام ) اتحادیه با وزارت ارشاد را در این مورد اعلام کنند.

بارها گفته ایم رئیس اتحادیه بهیچ عنوان هیات مدیره را درجریان مسائل مهم وتاثیر گذار نمی گذارد وهیات مدیره در اصل برای امضای جوازهای کسب دعوت به جلسه می شوند. حتی گاهی جوازهای کسب هم راسا توسط رئیس صادر می شود و بعد در جلسه هیات مدیره برای تائید مطرح می شود.

آقایان بهمن پورمند ، میر یونس جعفری و اینجانب به دلایل مختلف کتبا وشفاها به اتاق اصناف شکایت برده ایم که تاکنون نتیجه نداده است. یادمان باشد فقط رئیس اتحادیه می تواند در رای گیری برای هیات رئیسه اتاق اصناف شرکت کند واین نقیصه ق ن ص است که هیات مدیره را، اگر رئیس خودکامه باشد، دربسیاری موارد خلع سلاح می کند.

درجلسه اخیر پس از پیگیری به روشنی به آقای پورمند دروغ گفته شد وفرصت طرح مسائل صنفی به اعضای هیات مدیره داده نشد و پس از جلسه عکس های دوستان رادیدیم و قبل ازآن بکلی ازکم و کیف جلسه ودعوت از حضور مسئولین نشریه صنعت چاپ بیخبر بودیم.

مسایل دراتحادیه( بخوانید رئیس) باهدف انتخاباتی پیگیری میشود ودلیل حضور رئیس اتحادیه ای دیگر وعدم حضور هیات مدیره اتحادیه چاپ و پخش چاپ عکس و غیره درراستای همین هدف بوده است.

اگر این دلایل بر کسی پوشیده است داستان " خودرابخواب زدن است" ونه چیز دیگر . کلام راباطرح چند سئوال کوتاه میکنم: شرکت چده باید برای سفارش جدید کاغذ از اتحادیه تائیدیه میگرفت پس اتحادیه ازقبل با چده کالا درارتباط بود، چگونه است که تعاونی که درتاریخ اول بهمن از توزیع این شرکت اگاه ومطمئن شد اقدام به اطلاع رسانی کرد واتحادیه " بخوانید رئیس" درحرکتی انفعالی وبناچار بعدا مجبور به اطلاع رسانی شد؟

چرا این سئوال را کسی از رئیس اتحادیه نپرسید؟ چرا کسی ازغیبت اعضای هیات مدیره درجلسه نپرسید؟

مگر دوستان نبودند که بی اطلاعی هیات مدیره ازجریانات اتحادیه رابکلی غیرقابل باور می دانستند پس چرا روز جلسه کسی از عدم آگاهی هیات مدیره نپرسید؟

مگر گفته نشد رئیس نمی تواند به تنهایی تصمیم بگیرد چرا رئیس دراین مورد که خودشاهد بودند به تنهائی تصمیم گرفت وهر که را دلش خواست دعوت کرد و هرکه را نخواست به جلسه راه نداد؟

جناب ایمنی ضمن آمادگی برای مصاحبه ( با آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران ونه سخنگوی یک جریان) ، ازطرف هیات مدیره مجددا اعلام می کنم شرکت به اعضای شرکت تعاونی بدون واسطه همواره آماده پاسخ گویی است. و همیشه پذیرای نظرات اعضای خود بوده وهست.

نکته آخر اینکه جوسازی ها در تشکل تجاری صنف ایجاد احتیاط وعدم دخالت می کند که مضر بحال اعضا وحتی کل صنف چاپ است.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه