PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

توضیحات تعاونی لیتوگرافان در ارتباط با واردات زینک

در زوهای پایانی سال معضل زینک در بخش پیش از چاپ به سایر مشکلات افزوده شد و به نوعی بحران بزرگی در صنعت چاپ ایجاد کرد.

آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، با بروز این مشکل تعاونی لیتوگرافان به مدیریت غلامرضا شجاع در معرض توجه قرارگرفت، برای روشن شدن روند این رویداد گفتگویی با وی ترتیب داده شد.

مدیرعامل تعاونی لیتوگرافان در این رابطه به آژانس گفت: شرکت تعاونی لیتوگرافان ایران همه ارز زینک ها مربوطه را با نرخ هر دلار ٤٢٠٠ تومان که برابر با یک میلیون یورو و اندی بود خریداری کرده است.

در همین راستا دو سوئیفت از سه تا سوئیفت را برای کارخانه ارسال شد و تعداد ٣ کانتینر از این محموله هم اکنون به بندر عباس رسیده، اما متاسفانه هنوز اسناد از چین نرسیده تا ترخیص نهایی کالا برای توزیع صئرت پذیرد.

وی افزود: این روند بعد از تعطیلات عید انجام خواهد شد و ٣ کانتینر دیگر نیز روز در ١٥ فروردین 98 به مقصد می رسد همینطور ٦ کانتینر باقیمانده در ٢٥ فروردین طبق تاریخ هایی که فروشنده اعلام نموده خواهد رسید که شامل ٤١ سایز مختلف زینک مورد استفاده خواهد بود و با نظارت و همکاری وزارت ارشاد به افراد واجد الشرایط، مشتریانی که پیش خرید کرده اند و اعضاء محترم تعاونی لیتوگرافان با قیمت گذاری سازمان حمایت از مصرف کنندگان برای مصرف محصولات فرهنگی توسط با دریافت تعهد از خریداران توزیع خواهد شد .

شجاع ادامه داد: کل محموله شامل ١٢ کانتینر و حدود ٣٠٠ هزار متر مربع رینک در ابعاد مصرفی صعنعت چاپ ایران خواهد بود و امیدوارم در جلسه کارگروه کاغذ و زینک که شنبه 25 اسفند شیوه نامه توزیع که توسط وزارت ارشاد تهیه شده مصوب گردد.

وی در پایان گفت: از اعضاء محترم تقاضا دارم صبور باشند و به حرف های برخی زیاد گوی کم دانش توجه نکنند، تعاونی نمی تواند با ارز نیمایی بعلت اینکه زیرمیزی که باید داد کالا وارد کند؛امانگران نباشند زیرا اگر ارز مورد نیاز برای پروفرما بعدی بدهند برای سال آینده حدود ١ میلیون متر مربع سفارش گذاشته ایم و پروفرما نیز ثبت سفارش شده است .امیدواریم باهمکاری و کمک اعضاء محترم دست دلال های سودجو و مشاور متلک گو را قطع کنیم .

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه