PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

از عدم پرداخت اجاره توسط اتحادیه چاپخانه داران تا قرار گرفتن کاغذ در لیست کالاهای اساسی

اولین رویدادهای مهم صنفی سال 1397 به موضوع ورود ماده 100 شهرداری به ساختمان تعاونی چاپخانه داران تهران شکل گرفت.
به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران؛ مروری بر اخبار مهم فروردین ماه گذشته انداختیم، ماهی که زنگ آغاز صعود نرخ ارز زده شد.
صنعت چاپ در الویت صنعتی شدن!
سعید باستانی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن به باشگاه خبرنگاران درباره اولویت‌هایی که کمیسیون متبوعش در سال ۹۷ باید در نظر داشته باشد، اظهار کرد:مهمترین دغدغه صنعت چاپ تا رسیدن به هدف در دستور کار قرار دارد.
حاشیه بزرگ اتحادیه چاپخانه داران تهران و عدم پرداخت اجاره بها
فروردین سال گذشته ابلاغیه تعاونی مبنی بر ورود شهرداری به موضوع ساختمان تعاونی مطرح شد. پیشتر مدیرعامل تعاونی طی یک نامه از رییس اتحادیه خواسته بود که طبقه 5 ساختمان اتحادیه در آن حضور دارد و کاربری مسکونی دارد را تعیین تکلیف کند اما رییس اتحادیه از دریافت نامه خودداری نمود تا این مسیر از طریق ابلاغیه رسمی قوه قضاییه طی شود.
همچنین تعاونی خبر از عدم پرداخت اجازه بها توسط اتحادیه از سال 91 را اعلام نموده بود.
در یک نشست قرار بر پیگیری از طریق اتاق اصناف برای حل ماجرای حضور اتحادیه در یک محل مسکونی شد، اما هوز نتیجه نهایی آن تا فروردین 98 اعلام نشده و خطر حضور ماده 100 در موضوع ساختمان تعاونی چاپخانه داران تهران هنوز مطرح است.
رفتار سلیقه ای با واردکنندگان کاغذ در گمرک
سید‌حسن میرباقری رئیس هیئت مدیره‎‏ی انجمن واردکنندگان کاغذ، مقوا و فراورده های سلولزی با اشاره به حل نشدن مشکل ماندگاری محموله‌های کاغذ گلاسه در گمرک که در نیمه دوم سال گذشته اتفاق افتاد، گفت: متاسفانه سه ماه است که به دلیل برخورد سلیقه‌ای گمرک بارهای کاغذ گلاسه توقیف شده و اجازه ترخیص پیدا نکرده‌اند‌، چرا که گمرک اعلام کرده کاغذ گلاسه از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف نیست و باید 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده پرداخت شود. این در حالی است که گلاسه نیز از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف است.
کاغذ در لیست کالاهای اساسی قرار گرفت
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آخرین روزهای فروردین توئیتی نوشت: کاغذ در لیست کالاهای اساسی چون مواد غذایی و دارویی قرار گرفت. سیدعباس صالحی در صفحه شخصی توئیت خود نوشته است: «کاغذ در لیست کالاهای اساسی چون مواد غذایی و دارویی قرار گرفت و از تفاوت ارزی که دولت تامین می‌کند، برخوردار خواهد بود».
افزایش ۳۵ درصدی تولید انواع کاغذ در ده ماه سال 96
در ۱۰ ماه امسال تولید انواع کاغذ با رشد ۳۵ درصدی در هم سنجی با پارسال، به ۶۴۰ هزار تن افزایش یافته است.
مدیرکل دفتر صنایع شیمیایی و سلولزی وزرات صنعت، معدن و تجارت با اشاره به پایش ۹۹ ردیف و گروه کالایی محصولات صنعتی از سوی این دفتر، خاطرنشان کرد: امسال، سال خوبی برای تولید صنایع شیمیایی و سلولزی بوده و بجز نئوپان، در بقیه گروه ها رشد تولید به ثبت رسیده است.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه