PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

هزاران مشکل اتحادیه چاپخانه داران بعلاوه یک!

چند روز پیش ایرج استاد علینقی رییس اتحادیه چاپخانه داران در یک حرکت غیر اخلاق حرفه ای، غیر عرفی و غیر شرعی در کانال رسمی اتحادیه چاپخانه داران تهران به تسویه حسابهای شخصی با اعضای هیات مدیره خود و تعاونی چاپخانه داران تهران پرداخت و با ادبیات دور از شان، نواب رییس اتحادیه و برخی دیگر را مخاطب قرار داد!

آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، حمید غفاری رییس هیات مدیره تعاونی چاپخانه داران و عضو علی البدل هیات مدیره اتحادیه یکی از این افراد بود، در همین راستا غفاری طی نامه ای مکتوب به آژانس پاسخی به ایرج استاد علینقی رییس کنونی اتحادیه چاپخانه داران داد و به گوشه ای از بد اخلاقی های وی اشاره نمود. در این متن آمده آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
حافظ ، چو آب لطف ز نظم تو می چکد
حاسد چگونه نکته تواند برآن گرفت !
اگرچه پاسخگویی به سؤالات و ابهامات و بعضاً افترائات ، یکی از شروط رئیس یک واحد صنفی مانند اتحادیه ( ولو اینکه آن پست عاریه و اهدایی باشد ) بوده و حق طبیعی و قانونی اعضا در این موارد بدیهی و آشکار است ، که آنها نیز سؤال نمایند ، اما نکاتی در مطالب ابرازی جناب آقای علینقی ، موج می زد که مهمترین آنها در این واپسین روزهای دوره ریاست اینچنینی ایشان ، قابل توجه است.
این همه آشفتگی و پاسخگویی بی ربط به سؤالاتی روشن و گویا ، باعث تعجب است و همان بهتر که طبق سنت و رویه یکسویه ایشان ، جوابی اینچنین آنهم در شبکه مجازی آنچنانی ( که طبق اظهارات قبلی خودشان ، اعتقادی به آن ندارند ) نمی دادند تا اولاً از کانال رسمی اتحادیه چاپخانه داران که عملاً و قانوناً می بایست بیانگر اطلاعیه ها و اخباررسمی هیأت مدیره و مصوبات آن باشد، نمی توان به عنوان ابزارشخصی و خصوصی استفاده نمود !!
حالا کاری به بی ربط بودن آن مطالب نداریم .آیا به همین دلیل و تخلف آشکار و علنی ریاست محترم اتحادیه از ابتدایی ترین اصول صیانت از آبروی صنف و اتحادیه نبود که بلافاصله مورد مؤاخذه وزارت صمت قرار گرفته و اقدام به پاک نمودن کلیه مطالب کانال اتحادیه ! نموده و اصلاً ، اصل و فرع و اسم و رسم و محتوای کانال فوق را منهدم نمودند تا آثاری از مطالب بی پایه و اساس ابرازی ایشان برای آیندگان ، بجای نماند؟ به علاوه اینکه انبوهی از سوابق اطلاعیه های متوفیات و درگذشتگان صنف نیز که عمده اخبار این کانال بود، از دسترس خارج گردید.
اما در خصوص اظهارات ایشان نسبت به کمیسیون حل اختلاف در ابتدا اعلام می نمایم اگر بنده گناهکارم ومرتکب ظلم وخطایی شده ام که خداوند بصیر و آگاه از گناه من درگذرد و اگر ایشان به واسطه جعل و پرونده سازی آشکار و ناشیانه ، گناهکارند ، خداوند از ایشان درگذرد ولی خدا وکیلی یکبار سؤال دو نامه اعضای کمیسیون حل اختلاف ( اینجانب و جناب آقای اسکویی ) را ملاحظه بفرمائید و ببینید آیا سؤال ما این بود که چه کسی مسئول انحلال کمیسیون و یا عزل و نصب اعضای آن است ؟
یا اینکه رسماً اعلام نموده ایم که توسط ایشان خلافی آشکار ، چه شرعاً و چه قانوناً با توسل به پرونده سازی و جعل مدارک صورت پذیرفته و رسماً بابت این ادعای آشکار و به حق خود درخواست جلسه حضوری با هیأت مدیره و نماینده محترم حقوقی اتحادیه ، جناب آقای پژمان وکیل اتحادیه را نموده ایم و به دنبال عدم ثبت شکایت رسمی ما در دبیرخانه اتحادیه به دستور جناب علینقی ، نسخه ای از آن نامه را دو هفته پس از آن پاسخ بی در و پیکر و بی ربط ایشان ، به اتاق اصناف داده ایم .
آیا این ما نیستیم که بایستی بپرسیم چه ترس و وحشتی از برگزاری جلسه رسیدگی به یک پرونده جعلی از سوی رئیس محترم اتحادیه وجود دارد وغیر ازاین است که بیان و نظر و مکاتبات افراد مرتبط در آن پرونده در حضور جمع مورد رسیدگی و قضاوت قرار گرفته و نتیجه گیری می گردید ؟
آیا وحشت از افشای جعلیات مستقیم شما ، باعث بیان این مطالب که چه منافعی در این کمیسیون می باشد ، نیست ؟
حقیقتاً بله قربان گو نبودن اعضای کمیسیون حل اختلاف و ردّ دخالتهای مکرر شما در روند رسیدگی به پرونده ها و ردّ حقوقی دخالتهای نا بجای شما ، دلیل وحشت از برگزاری جلسه رسیدگی با اعضای کمیسیون نیست ؟
چه سرّی در این جلسه رسیدگی وجود دارد که شما حتی نامه رسمی ما مبنی بر شکایت از شما را که به عنوان هیأت مدیره اتحادیه نوشته شده است ، در دفتر دبیرخانه ثبت نمی نمایید و ازبعداز قریب دوهفته به زعم خودتان پاسخ می دهید آنهم از زبان آقای پژمان وکیل اتحادیه آنهم نسبت به سؤالی که معلوم نیست سؤال کننده کیست و چه کسی به اینکه انحلال کمیسیون در وظایف رئیس می باشد یا نه ، برایش سؤال بوده است .
الّا اینکه خودتان این سؤال را طرح نموده اید تا به یک جای دیگر مونتاژ کنید و مورد سوء استفاده قرار دهید .واقعاً جای تأسف و تأثر دارد جنابعالی که متشرع بودن افراد را به ظاهر و باطن تجسس و اندازه گیری می نمایید و لابد و ان شاءااله از متشرعین قانونمند این صنف می باشید ، مختصر توضیحی بفرمایید که شرعاً جایز است در محلی که مالکیت آن متعلق به قریب پانصد نفر چاپخانه دار می باشد و قانوناً به جنابعالی به عنوان ریاست اتحادیه ابلاغ گردیده که مکلف به پرداخت اجاره بهای محل ریاستتان می باشید ، نه تنها تا کنون تمکین ننموده اید بلکه بعضاً هزینه شارژ یعنی مصرف آب و برق و گاز و کولر و .....مورد مصرف خودتان را هم نمی پردازید و ناچار به نصب اطلاعیه برروی در و دیوار ساختمان می شویم .
آیا نمازی که در آن مکان می خوانید جایز است ؟
آیا صد ها نفر را عامداً ، مدیون مالکین ساختمان نمی نمایید؟
آیا تابحال به فکر چاره جویی شرعی و قانونی بوده اید ؟
آیا این سؤالات به حق رانیز رپرتاژ آگهی انتخاباتی می دانید ؟
اگر اعتقاد به انتقال و انعکاس اخبار اتحادیه دارید چرا خبرنگار مدعو از سوی گروه دعوت شده به اتحادیه را اخراج می کنید ؟
آیا خودتان به دنبال رپرتاژ آگهی نبوده اید که بایستی اخبار و اطلاعات را گزینشی ، ارائه می دادید ؟
آیا از طرح پرسش احتمالی قصور جنابعالی در خصوص عدم معرفی نماینده صنف در کمیته کاغذ وزارت ارشاد که باعث گرفتاری و درماندگی صنف به دلیل بحران کاغذ ، صورت پذیرفته ، وحشت و واهمه داشتید ؟
جنابعالی که ان شاءالله ظاهر و باطن متشرع می باشید ، شرعاً ( قانوناً که هیچ ! ) اجازه دارید از طریق کانال رسمی تلگرامی اتحادیه چاپخانه داران که منحصراً در ید شما می باشد به دروغ تهمت استفاده شخصی از کارت بازرگانی را به اینجانب بزنید ؟
آیا چندین و چند بار از صفر تا صد این ادعا را پاسخ نگرفته اید ؟
آیا شرعاً جایز است مدیران چاپخانه را به عنوان حل مشکل مالیات به اتحادیه دعوت کنید و آن مشکل را حل نمی کنید که هیچ ، همین اتهامات و تخریب هیأت مدیره تعاونی را موضوع اصلی ملاقات مالیاتی خود قرار می دهید .
آیا شما و تمام اعضاء صنف چندین و چندبار از طریق اطلاعیه رسمی تعاونی ، دعوت به سرمایه گذاری در امر واردات کالاهای مجاز مشمول کدهای وارداتی تعاونی اعم از کاغذ و مقوا و مرکب و الکل و هرآنچه که قانون اجازه و اختیار به شرکت تعاونی آنهم با تخصیص کد شناسایی در کتاب مقررات واردات وزارت صمت ، داده است ، نشدید ؟
آیا کسب درآمد برای شرکت تعاونی توسط هیأت مدیره از طریق مجاری قانونی و استفاده بهینه از امکانات و پرسنل تعاونی در جهت درآمدزایی برای شرکت تعاونی و اعضا ، آنهم با مصوبه و مکاتبه و بازرسی مستقیم وزارت تعاون و بازرگانی در همین خصوص ، از دید شما ( که سرنوشت و حیات و ممات چاپخانه داران برایتان اهمیت ندارد ) جرم تلقی می شود و از روی دیانت و تشرع اقدام به این فرافکنی ها می کنید یا بازهم پای رپرتاژ آگهی و تبلیغات انتخاباتی در میان است ؟
برعکس نظر جنابعالی بنده از صمیمی ترین دوستان و همکاران چندین دهه ای گرفته تا به همکاران جدیدتر با هرگونه نگرش و سلیقه و اعتقاد ، تا امروز کسی به یاد ندارد که درخواست رأی دادن به اینجانب و یا توصیه در این خصوص را نموده باشم .
هر کس این متن را می خواند حداقل در مورد خودش به اصالت این ادعا صحه می گذارد تاکنون برعکس بسیاری از مدعیان ، هیچگونه ذوق زدگی و شتاب یارگیری و توسل به این و آن شدن هم از خود بروز نداده ام و اساساً مشی و روش و اعتقاد خاص خود در بیان مشکلات و برخورد با نقاط ضعف و حفره های قانونی بر ضد مصالح صنف چاپ مانند غائله نا به حق تداخل صنفی ، را طی قریب 36 سال فعالیت و اشتغال در چاپخانه را داشته ام و برعکس ، چشم به کرسی و صندلی پست عاریه ای هم الحمدالله تا امروز ، نداشته ام و هر توفیقی هم بوده است.
ضمن امتنان از حسن نظر همکاران گرامی ، منتی بر کسی نگذاشته ام چرا که اساساً شغل و آبرو و اعتبار و کسب و کار خود و فرزندانم که هردو در کار اداره چاپخانه هستند ، در همین صنف بوده و خواهد بود و اعتلای هر خشتی از بنای صنعت چاپ ، اعتلای حیثیت خانواده اینجانب است ، و نزدیکترین دوستان و همکاران نیز می دانند در عین انعطاف نسبت به حل مشکلات و بحرانها ، نهایت صراحت بیان و اعتقاد خود را داشته و در جهت منافع صنعت چاپ ، پایبند هیچ گروه و دسته و تشکل و انجمنی که مغایرت با اهداف و منافع چاپخانه داران داشته باشد ، نیستم و نخواهم بود .
هرچه خواستیم آخرین روزهای این دوران سخت را به کام شما دوست گرامی تلخ ننماییم ، به دست خودتان ، نگذاشتید و درخواست جوابیه نمودید که البته بیان انتقادات مانند همیشه باعث می شود منتقد را به چشم دشمن ببینید .
علی رغم ثبت نام مصلحتی جنابعالی در انتخابات پیش رو که از منظر بنده ،تا به انتها ، دوام و قوتی نخواهد داشت و سرنوشت محتوم انصراف را به نفع نزدیکان آنچنانی شما در پی خواهد داشت ، بسیار مایل بودم حقیقتاً تا پایان کار ، خروجی اقبال نظر مدیران مستأصل از هزاران مشکل بعلاوه یک ( مالیات ) را نسبت به خود محک می زدید و می دیدید جنابعالی با مدیریت خشک و فاقد اصول خود و حلقه بسته معدود دوستان و افراد حاشیه خودتان از چه فرصت هایی برای برون رفت از مشکلات صنعت چاپ ، استفاده نکرده و بر مشکلات افزودید . چه نیروهای جوان و توانمندی را به دلیل ترس از آبروی خود و هتک حرمت ، مانع از همکاری با اتحادیه نمودید و نصیحت و نقد برادرانه را دشمن گرایانه دانستید .
فرمایش امام صادق (ع ) ( وسایل الشیعه ج 15 صفحه 380 ) را اول به خودم و بعد به جنابعالی متذکر می گردم .
«ما من رجل تکبر او تجبر الا لذله – یجدها فی نفسه » هیچ مردی نیست که تکبر بورزد یا خود را بزرگ بشمارد مگر به خاطر ذلتی که در نفس خود می یابد .
با تشکر و احترام حمید غفاری 11/3/98

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه