PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

ظلمی که به چاپخانه داران میشود

نوسان نرخ ارز، کاهش ارزش پول و تورم صعودی رکودی روندی را در کسب وکار رقم زده که نرخ کالا و خدمات افزایش یابد، اما هنوز هستند چاپخانه دارانی که با مرکب کلیلویی نود و چند هزارتومان چهار رنگ چاپ را زیر 80 هزار تومان چاپ میکنند!!!

آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، وقتی به فروشگاه یا کسب و کاری برای خرید مراجعه می کنید شاهد ارایه نرخ جدید و براساس روند اقتصادی حاکم خواهید بود، این درحالی است که از سال 1392 تا کنون فقط یک نرخ دستمزد برای اجرت کار چاپ توسط اتحادیه چاپخانه داران تهران ارایه شده است!؟

از زمان ارایه محدود این تعرفه نیز نرخ انواع ملزومات چاپ، دستمزد کارگر، بیمه و سایر هزینه ها افزایش چشمگیری داشته، اما متاسفانه اتحادیه چاپخانه داران تهران در آتش اختلاف و خودکامگی شعله ور است و بزرگترین ظلم تاریخ در حق اهالی فهیم و هنرمند این صنف در حال رقم خورد است.

هر چند برخی از چاپخانه داران با توجه به گستره مشتریان خود اقدام به افزایش نرخ بخشی از خدمات خود نموده اند، اما اتحادیه، تشکل بزرگ و قدیمی و رسمی آنها هیچ توجه ای به بحران شدید کنونی اعضا ندارد و بجای اطلاع رسانی درست و دقیق و کارشناسانه در کانال رسمی خود به اعضای هیات مدیره و تعاونی توسط رییس اتحادیه حمله و توهین میشود تا خط سیاه هر روز بیشتر بر اسامی چاپحانه های های فعال کشیده شود وصدها کارگر آنها به جامعه بیکاران افزوده گردند.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه