PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

بحران دوباره برای صنعت چاپ در راه است

رئیس تعاونی لیتوگرافان تهران از تأخیر در ثبت سفارش واردات زینک به کشور خبر داد و گفت: اگر به موقع زینک وارد نکنیم، دوباره این کالاگران و کمیاب خواهد شد و بحرانی تازه برای چاپ درست می‌شود.
 به گزارش آژانی خبری چاپ و بسته بندی ایران، غلامرضا شجاع، رئیس تعاونی لیتوگرافان تهران در گفت‌وگو با تسنیم‌ با اشاره به رو به اتمام بودن زینک‌های وارداتی با ارز دولتی گفت: طبق روال عادی هر حواله‌ای که برای دریافت زینک آماده می‌شود‌، ما پاسخگو هستیم‌؛ البته در برخی موارد موجودی تمام شده است که از این موارد می‌توان به اتمام برخی زینک‌های مطبوعاتی اشاره کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه زینک دیگر مشمول ارز دولتی نمی‌شود،‌ ما پورفرم‌هایی برای دریافت زینک با ارز نیمایی به ثبت رسانده‌ایم که بیش از یک ماه است در نوبت ثبت سفارش هستند‌. اگر این تأخیر بیشتر ادامه پیدا کند،‌ ما نمی‌توانیم زینک را به موقع برسانیم و به احتمال بسیار در چند ماه آینده دوباره دچار گرانی زینک خواهیم شد.
وی افزود:‌ تعاونی با کمک اعضا در نظر دارد تا اقدام به واردات 365 هزار یورو زینک با ارز نیمایی کند که اگر این زینک‌ها به موقع به ایران برسد،‌ ما در سال آینده مشکل گرانی زینک نخواهیم داشت.

تعاونی لیتوگرافان تلاش فراوانی در راستای توازن بازار زینک نمود در حالیکه اتحادیه لیتوگرافان تهران در اوج بحران بازار زینک هیج خروجی برای اهالی صنعت چاپ در بر نداشت!

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه