PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

امیدواری صنعت چاپ به سال پیش رو

روزهای ناخوشایندی در کشور و متعاقبا در صنعت چاپ در حال سپری شدن است؛ روزهایی که شاید هیچ کس توان پیش بینی آن را در سال گذشته نداشت.
آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، روند جهانی شیوع یک ویروس مزید بر علت شرایط کسب وکار شده اما اهالی صنعت چاپ به آینده خوشبین هستند. حمید غفاری رییس هیات مدیره تعاونی چاپخانه داران تهران و عضو علی البدل هیات مدیره اتحادیه طی یادداشتی بهاری در باره این سال عجیب و امید به آینده صنعت چاپ نوشته است.
به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل
وگر مرداد نیابم به قدر وسع بکوشم
ضمن سلام و احترم به تمامی همکاران و سروران گرامی خانواده صنعت چاپ به مناسبت سال جدید و آغاز بهاری دیگر؛ آرزوی سلامتی و عافیت و بهار موفقیت و شادکامی یکایک شما را از خداوند سبحان دارم.
اگر چه سال 1398 سالی عجیب و استثنایی بود، اما به هر طریق عمرش به پایان رسید و امید به آینده بهتر با تلاشی مضاعف در پیش رو است. نخستین روزهای این سال با حوادث غمگین و بلایای طبیعی همچون سیل ویبرانگر و زلزله و .. روبرو بودیم و آخرین روزهای را با ویروسی فراگیر و مخرب سپری نمودیم و این حوادث به ظاهر تلخ در مقاطعی روح همبستگی و نوع دوستی را در مردم کشورمان تشدید و مضاعف نمود.
ولی رخدادها و حوادث سیاسی اجتماعی که نوعا حاصل بی تدبیری اداره مملکت بوده و زخم های کاری بر بدنه اقتصادی علی الخصوص صنعت چاپ وارد نمود. در این صنعت از بی تدبیری های بازار ارزی و آشفتگی و افزایش نرخ چندین برابری آن ، تا معضلات واردارت مواد اولیه، کاغذ و مرکب و...، فشار مضاعف وزارت دارایی که همگی بطور خستگی ناپدیر و بی توجه و بی اعتنا به توان اقتصادی صنف هر روز مصیبت جدیدی را برای صنعت چاپ رقم زدند و مسبب تعطیلی کسب وکار چندین دهه ایی همکاران و پیشکسوتان شدند و نهایتا دامنه این آشفته بازار بلاصاحب بودن مسئول و پاسخگو به مردم به سیستم اداره اتحادیه صنفی مان و انتخابات آن هم کشیده شد و متاسفانه سال به پایان رسید و نتیجه مثبتی پس از 10 ماه گذر زمان از انتخابات به چشم اعضا نرسید که نرسید؟
به هرحال تقریبا تمامی آنچه به عنوان طرح های اصلاحی چگونگی اداره تشکیلات صنفی و صنعت چاپ مد نظر بود زمین ماند و به قولی این کشتی همچنان به گل نشسته ماند؟! ولی خداوند قادر متعال انسان را با امید خلق نموده است و نا امیدی یعنی تسلیم شیطان رجیم شدن که گناهی نابخشودنی است؛ پس با همت تمامی اعضای گرامی صنعت چاپ و همبستگی و اقتدار در سال جدید درپی ایجاد تحولی در سیستم های متروک و بی خاصیت مدیریت های ناثواب این چرخه باشیم و انشاالله در سال 1399 سال پایانی مشکلات و مصائب کاری تمامی اهالی صنعت چاپ باشد.
والله اعلم بالصواب
حمید غفاری

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه