PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

چاپ صنف بی دفاع

در حالی که تمام جهان درپی تهیه اقلام و منایع مبارزه با ویروس کرونا هستندو در این مسیر از صنایع خود به بهترین روش حمایت میکنند شاهد آن هستیم در ایران صعنعت استراتژیک چاپ در انتهای صف انتظار قرار گرفته و هیچ متولی در دولت و مجلس توجه ایی به آن ندارد!
آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، رشد قیمت مواد اولیه و نوسان نرخ ارز از یک سو محاسبه غیر کارشناسی مالیات بر درآمد، مالیات بر ارزش افزوده، بیمه، برق و... از سوی دیگر که چند سالی است گریبان صعنت چاپ را به قصد کشت چسبیده است.
در این هیاهو و بجار کمک رسانی و تدبیر بحث انتقال مسئولیت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به وزارت صمت نیز مطرح شده و متاسفانه در این میان متضرر اصلی اهالی و دست اندرکاران صنعت چاپ کشور هستد و بر همه این مشکلات بیفزایید بی سامانی و نداشتن یک تشکل صنفی مستحکم و قوی...
در اتحادیه چاپخانه داران تهران نزدیک به یک سال است که رییس آقای ایرج استاد علینقی غیب کرده و هیچ پاسخی به اذهان عمومی و چاپخانه داران در این رابطه نداده، انتخابات اتحادیه چاپخاه داران با خودخواهی و زیاده خواهی به حاشیه رفته و پس از ده ماه هنوز بلاتکلیف و بلانتیجه مانده است.
و شیوع یک بیماری واگیر دار در این میان ضربه بزرگ و مهلت بر پیکره اقتصاد و متعاقب آن چاپ و چاپخانه داری وارد نموده است؛ اکنون متولی دولتی مشخص نیست وزارت صمت یا وزارت ارشاد؟ رییس اتحادیه در غیبت کبری! سرانجام انتخابات اتحادیه در هاله ایی از ابهام، هیچ مکان، سایت یا کانال و مجاری رسمی برای اطلاع رسانی به اعضای اتحادیه وجود ندارد و اعلام تعطیلی چاپخانه ها تا انتهای فروردین توسط دولت بدون توجه به اهمیت و جایگاه صنعت چاپ در این آوردگاه ...
اهالی و دست اندرکاران بی شک باید از این آوار بحران و کسادی درس بگیرند و برای ایجاد پایه هایی استوار در قدیمی ترین و با سابقه ترین تشکل صنفی کشور طرحی نو دراندازند.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه