PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

پرواز کداک با داروی ضد کرونا!

ارزش سهام کداک پس از اعلام آمادگی این شرکت برای تولید داروی ضد ویروس کرونا سر به آسمان زد  و با افزایش 1900 درصدی مواجه شد.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، سهام کداک پس از اینکه این شرکت موافقت دولت امریکا برای پرداخت وام ۷۵۶ میلیون دلاری را کسب کرد. طی دو روز ۱۹۰۰ درصد افزایش پیدا کرد. کداک تصمیم دارد از این وام برای تولید مواد دارویی که در ساخت واکسن کرونا به کار می رود استفاده کند.

ترامپ رییس جمهور آمریکا که از این طرح کداک و وام هنگفت دولت آمریکا به کداک پشتیبانی کرده است گفت: "این مهمترین معامله در تاریخ صنعت داروسازی آمریکا است." پول توسط شرکت بین المللی مالی توسعه آمریکا به کداک بر اساس قانون تولید دفاعی(Defense Production Act) به کداک پرداخت می شود. بر اساس این قانون شرکت های آمریکایی موظفند قراردادهایی که مربوط به امنیت ملی آمریکا می شوند را پذیرفته و در اولویت قرار دهند.

اعلام این خبر باعث افزایش بی سابقه ارزش شرکت کداک شد. سهام این شرکت در یک روز ابتدا سه برابر افزایش پیدا کرد و سپس در همان روز ۵۷۰ درصد دیگر رشد کرد. بازار سرمایه این شرکت نیز بیست برابر رشد کرد و به ۲/۲ میلیارد دلار رسید. کداک از این پول برای ایجاد یک بخش داروسازی و تولید مواد لازم برای واکسن کرونا استفاده خواهد کرد.

جیم کونتیننزا مدیر ارشد اجرایی کداک به روزنامه وال استریت ژورنال گفت که ۳۰ تا ۴۰ درصد کسب و کار کداک به ساخت مواد دارویی اختصاص پیدا خواهد کرد. در طول قرن بیستم کداک آشناترین نام و برند در صنعت عکاسی بود. در حال حاضر کداک نام شناخته شده ای در عرصه صنعت چاپ است. حالا به نظر می رسد این شرکت راه پر منفعت تر دیگری برای آینده خود برگزیده است./همتا

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه