PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

آمار جهانی افزایش تقاضا برای هولوگرام

انجمن بین المللی سازندگان هولوگرام (IHMA) به تازگی در گزارشی اعلام کرد تقاضا برای سیستم های تایید اصالت، شناسایی و رهگیری کالا که از فناوری هولوگرافیک استفاده می کنند افزایش فراوانی پیدا کرده است. علت این امر نیز افزایش تلاش دولت ها برای جلوگیری از جعل کالا در سراسر جهان است. از سوی دیگر ویروس کرونا نیز باعث شده تا از تمهیدات ضد جعل برای اطمینان یافتن از اصالت کالا طرفداران بیشتری پیدا کند.

گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، در حال حاضر مواد آرایشی بهداشتی بیشترین آسیب را از کالاهای تقلبی متحمل شده اند. برندهای بزرگ و معروف اعلام کردند رشد محصولات تقلبی آرایشی بهداشتی حدود ۶۰ درصد است که بیشتر آنها از طریق آنلاین به فروش می رسند. تاکنون کالا و محصولات تقلبی بیش از ۷۰۰ برند طی شش ماه گذشته از طریق آنلاین فروش رفته است. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که حجم زیادی از داروهای تقلبی هم اکنون در کشورهای در حال توسعه به فروش می رسد و اینترپل نیز اعلام کرد میزان تولیدات دارویی تقلبی در بازارهای جهان افزایش پیدا کرده است.

کشف و مصادره کیت های قلابی کووید ۱۹ توسط سازمان گمرکات جهانی نیز گزارش شده است. بر اساس گزارش IHMA این وضعیت تا ۱۲ ماه آینده ادامه پیدا خواهد کرد، در عین حال تقاضا برای تجهیزات تعیین اصالت بسته بندی و جعبه های مجهز به انواع و اقسام جلوه های چاپی ضد جعل برای مواد دارویی، آرایشی و بهداشتی افزایش فراوانی پیدا خواهد کرد.

مجموع کل ارزش بازار بسته بندی ضد جعل تا سال ۲۰۲۵ به بیش از ۱۸۸ میلیار دلار بالغ می شود. استاندارد ایزو ۱۲۹۳۱ برای تعیین اصل بودن کالاها مورد استفاده قرار می گیرد. این استاندارد به بازرسان و مشتریان امکان می دهد تا مطمئن شوند کالایی که خریدند اصل است. منبع و منشا بیشتر این کالاهای تقلبی، آسیا و شرق اروپاست.IHMA توصیه می کند برای جلوگیری از این مشکلات از تجهیزات و تمهیدات ضد جعل کالا استفاده شود./گروه صعتی همتا

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه