PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

تنها دانشگاه چاپ کشور میزبان کارتن خوابها!

یکی از برترین دوره های آموزش آکادمیک تخصصی صنعت چاپ و نشر کشور زمان فعالیت واحد پنج علمی و کاربردی فرهنگ و هنر بود که به دانشکده چاپ شهرت داشت.

آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، یکی از اتفاقات تلخ و شاید جبران ناپذیر صنعت چاپ و نشر تعطیلی تنها مرکز آکادمیک کشور است. دانشگاهی که توانسته بود طی یک دهه فعالیت خود مدیران و دست اندرکاران فراوانی را به جامعه تخصصی چاپ و نشر کشور تحویل داد.
اما نکته بسیار حائر توجه در ماجرای تعطیلی این مرکز است، اولین ضربه مهلک اخذ اجازه توسط صاحب ملک یعنی اداره اوقاف بود.اداره اوقاف با تلاش فراوان ساختمان را از دانشگاه چاپ گرفت و ازآن روز تا کنون متروک رها کرده تا مأمن و پناه کارتن خوابهای پایتخت شود!
مرور زمان همراه با افزایش هزینه و سوء مدیریت بزرگترین و معتبرترین مرکز آموزش آکادمیک را لای صفحات تاریخ جا گذاشت...
و سوال بزرگ و شاید بزرگترین ضعف مدیریت وزارت ارشاد اسلامی در این حوزه اینکه هر دو بخش (دانشگاه چاپ و اداره اوقاف) زیر مجموعه این وزارتخانه اند و سبک مدیریت، مدیران فرهنگی این وزارتخانه تنها مرکز آموزش آکادمیک تخصصی چاپ و‌ نشر را تعطیل و دیگری هتل کارتن خوابها کرد!!!
تصویر این خبر روز دوشنبه هفدم آذر1399 گرفته شده که گویا و شاهد حال روز این ساختمان و این ماجرا است.
پرسش بزرگ از سازمان اوقاف و امورخیریه این است که چرا ساختمان که مئتها است متروکه رها کرده را در اختیار دانشگاه چاپ نگذاشت؟!

آیا سازمان اوقاف و امور خیریه شناخت یا توجه ایی به اهمیت صنعت چاپ در توسعه صادرات غیرنفتی کشور دارد؟ صادرات غیرنفتی بدون صنعت چاپ قوی و با دانش امکان پذیر است؟
 آیا مدیران وزارت ارشاد بخصوص جناب آقای دکتر عباس صالحی وزیر وقت و معاون فرهنگی پیشین این وزارتخانه نمی توانستند به دو ارگان تحت پوشش مدیریت و نظارت کافی و کارشناسی داشته باشند؟
چه کسی پاسخگو این ماجراست؟ میراث این بی توجه ایی و سوء مدیریت برای صنعت چاپ و نشر کشور چه خواهد بود؟

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه