PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ با وزارت فرهنگ و ارشاد تفاهم‌نامه امضا می‌کند

اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تفاهم‌نامه همکاری آموزشی با هدف توسعه صادرات در صنعت چاپ امضا خواهند کرد.
به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، بابک عابدین رییس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به اهمیت آموزش در حوزه صادرات محصولات چاپی گفت: با توجه به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همیشه با یک‌سری از فعالیت‌های اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ در زمینه توسعه فعالیت چاپی برون‌مرزی هماهنگ بوده و برای ترویج صادرات محصولات چاپی همراه بوده است، تلاش کردیم ارتباط خود را در این حوزه توسعه دهیم.

وی افزود: با توجه به اینکه بحث توسعه صادرات تولیدات داخلی به صنایع چاپ و بسته‌بندی وابسته است، هرچه این صنعت در بخش صادرات پویاتر شود، می‌تواند به صاردات کالاهای تولیدی داخل در بخش نشر و بسته‌بندی کمک کند.

عابدین با اشاره به رایزنی به دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عنوان کرد: هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ طی چندین جلسه درباره این مسائل صحبت کرد و قرار شد تفاهم‌نامه‌ای بین ما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با موضوع توسعه صادرات صنعت چاپ در حوزه چاپ و نشر امضا شود.

وی یادآور شد: در این زمینه اولین گزینه ما آموزش صادرات‌محور است که شامل فعالیت‌‌های مشترک آموزشی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با محوریت توسعه صادرات است که به‌زودی این تفاهم‌نامه امضا می‌شود.

نهالی که به ثمر نشست
عابدین با بیان اینکه همیشه دیدگاه معاونت فرهنگی و مدیرکل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این بوده که بتوانیم تولیدات چاپی را به مرز صادرات برسانیم، گفت: ما با حضور در نمایشگاه‌ها و رویدادهای بین‌المللی تلاش می‌کنیم روزنه‌ای در جامعه بین‌المللی باز کنیم. صنعت چاپ ایران از سال ۱۳۸۹ با حضور در مجامع نمایشگاهی حوزه چاپ جرقه‌ای در این حوزه ایجاد کرد.

وی با اشاره به پیامدهای حضور موثر فعالان حوزه چاپ در عرصه‌های بین‌المللی و زمینه‌های توسعه صادرات توضیح داد: درحال حاضر ما در حوزه‌ ماشین‌آلات تولیدی صنعت چاپ، مواد اولیه و صادرات محصولات چاپی رشد خوبی داشتیم. از سوی دیگر سرمایه‌گذاری با حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی و ایجاد ارتباطات گسترده واردات محصولات چاپی نسبت به ۱۰ سال قبل به شدت کاهش داشته و به حدود ۱۰ درصد رسیده است.

عابدین با طرح این موضوع که هماهنگی و تعامل بخش خصوصی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عامل این موضوع به شمار می‌آید، گفت: حمایتی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تشکل فعال بخش خصوصی در این حوزه داشت موجب شد که اکنون شاهد به ثمر نشستن نهالی باشیم که 10 سال گذشته کاشته شده است.

تفاهم‌نامه‌ای با محوریت آموزش
وی درباره این تفاهم‌نامه توضیح داد: قرار است که در قالب این تفاهم‌نامه در مرحله اول به موضوع آموزش بپردازیم؛ زیرا اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ طی سال‌های گذشته روی بحث آموزش تمرکز داشته و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در چندین مورد از دوره‌های آموزشی ما حمایت کرده است.

عابدین با اشاره به اقداماتی که در این تفاهم‌نامه اجرایی خواهد شد، گفت: درحال حاضر به این نتیجه رسیده‌ایم که این تمرکز و توان را با معاونت فرهنگی و دفتر چاپ و نشر تجمیع کنیم و به طور متمرکز دوره‌های آموزشی توسعه کسب و کار صادرات محور برگزار کنیم.

وی ادامه داد: اکنون امکانات و دانش مورد نیاز در این حوزه در اتحادیه وجود دارد. وزارت ارشاد نیز سال‌های زیادی است که در حوزه آموزش فعال است و می‌توانیم این توان و علم را در کنار هم تجمیع کنیم تا به نتیجه برسیم.

عابدین همچنین درباره مراحل آتی این تفاهم‌نامه توضیح داد: از آنجایی که متولی صنعت چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، تداوم حضور در بازارهای بین‌المللی و کسب دانش، نیازمند حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلام است تا بتوانیم با استفاده از توان وزارتخانه و اتحادیه این کار را دنبال کنیم.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه