PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

ضرورت شناسایی نیاز صنعت چاپ قبل از واردات ماشین آلات جدید

مدیر خلاق مجتمع چاپ نقش الماس معتقد است؛ چاپخانه‌ها قبل از خریداری دستگاه‌های جدید باید نیازها و خلأهای بازار، همچنین نیازهای روز جامعه در بخش‌های مختلف را شناسایی و رصد کنند و براساس آن به واردات ماشین‌های چاپ جدید اقدام کنند.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، سعید حاجیلو در گفت‌وگو با ایبنا با اشاره به وضعیت کنونی چاپخانه‌داران، توضیح داد: به دلیل شرایط حاکم بر دنیا بیماری کرونا بر اکثر کارهای چاپی در حوزه بسته‌بندی و تجاری همچنین نشر تاثیر گذاشته است و امروز یکی از دغدغه‌های جدی چاپخانه‌داران کمبود کار و گرانی مواد اولیه است.

وی ادامه داد: در حال نظرسنجی از فعالان این حوزه برای یافتن راهکار مناسبی هستیم. حاجیلو با بیان اینکه امیدواریم هرچه زودتر از این بحران عبور کنیم، گفت: نبود دانش کافی و بازار در حوزه سرمایه‌گذاری یکی از چالش‌های دیگر صنعت چاپ است به‌طوری که امروز عرصه و تقاضا همخوانی ندارد و موجب ایجاد رقابت نابرابر در بازار شده است.

وی افزود: با توجه به بازرسی‌هایی که به تازگی از سوی اتحادیه انجام شده شاهد بودیم، بعضی از چاپخانه‌ها به چاپ کارهای بدون مجوز اقدام کرده بودند و کارهای برخی بسته‌بندی‌های غیراصل و کپی را انجام می‌دادند.

این مدیر چاپخانه با بیان اینکه برخی از چاپخانه‌ها به دلیل بدهی بانکی روی ماشین‌آلات یا به‌دلیل مستاجر بودن، قیمت و اجرت‌های بازار را افزایش می‌دهند، گفت: این قیمت‌ها در بازار، بسیار نامتعارف و نامعقول است و بسیاری از واحدهای چاپی را دچار ورشکستگی کرده است که اتحادیه در این زمینه وارد عمل شد.

حاجیلو در ادامه با اشاره به اعطای وام به چاپخانه‌داران برای تجهیز و نوسازی مجموعه‌های چاپی گفت: وام‌ها خوب است اما معتقدم نیازها و خلأهای بازار همچنین نیازهای روز جامعه در بخش‌های مختلف قبل از آن باید شناسایی شود نه به صرف اینکه یک چاپخانه ماشینی دارد و موفق است، چاپخانه‌های دیگر هم به سراغ واردات آن ماشین برود.

به گفته وی، توجه به نیاز بازار و کار کارشناسی همچنین رصد بازار قبل از واردات و خرید ماشین‌ها ضروری است و اگر نسبت به آن بی‌توجهی شود عرضه و تقاضا ناهمخوان می‌شود و موجب رقابت نادرست و ورشکستگی واحدهای چاپی می‌شود.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه