PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

واگذاری صدور مجوز چاپ دیجیتال به اتحادیه لیتوگرافان تهران

رئیس اتحادیه سازندگان کلیشه و لیتوگراف مهر و پلاک و چاپ اسکرین تهران از واگذاری صدور مجوز چاپ دیجیتال به این اتحادیه خبر داد.
به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، مجتبی معراج محمدی، رئیس اتحادیه لیتوگرافان در گفت‌وگو با ایبنا ضمن اشاره به دستور کمیسیون نظارت شهرستان تهران، عنوان کرد: پیش‌تر دو اتحادیه چاپخانه‌داران تهران و لیتوگرافان هر دو امکان صدور مجوز برای فعالان چاپ دیجیتال را داشتند اما اکنون با دستور رئیس اتاق اصناف تهران، صدور مجوز فقط توسط اتحادیه لیتوگرافان انجام خواهد شد.

وی افزود: چندین سال است که طبق تفاهم‌نامه‌ای، متولی چاپ دیجیتال اتحادیه لیتوگرافان بود و حتی آزمون‌های وزارت فرهنگ و ارشاد توسط اتحادیه ما برگزار می‌شد اما نمی‌توانستیم جواز کار صادر کنیم.

معراج محمدی با بیان اینکه 19 تیر ماه این مجوز از سوی اتاق اصناف تهران به ما ابلاغ شده است، گفت: به دستور کمیسیون نظارت شهرستان تهران طبق نامه شماره۱۴۰۰/۱۰۳۸۲۶ این مجوز صادر شده است.

به گفته رئیس اتحادیه لیتوگرافان، پیش از این انجمن چاپ دیجیتال زیرمجموعه اتحادیه فعالیت می‌کرد اما حالا همه کارها زیرنظر مستقیم اتحادیه است و از تمام افرادی که در حوزه چاپ دیجیتال فعالیت می‌کنند، درخواست می‌کنیم که برای دریافت مجوز به اتحادیه لیتوگرافان مراجعه کنند.

وی همچنین درباره نظارت اتحادیه بر واحدهای چاپ دیجیتال از این پس توضیح داد: خوشحال‌ایم که بالاخره برای این رسته جایگاهی پیدا و نظم و نظامی در میان فعالان چاپ دیجیتال ایجاد شد. طبیعتا زمانی که رسته‌ای متولی داشته باشد، بسیاری از کارها و روند فعالیت دست‌اندرکاران این حوزه ساماندهی می‌شود.

معراج محمدی تاکید کرد: این قول را به فعالان چاپ دیجیتال می‌دهیم که اکنون می‌توانیم با این تصمیم به صورت موثرتری فعالیت کنیم و این بخش سازماندهی خوبی داشته باشد.

وی با بیان اینکه تخمین زده می‌شود بیش از 500 واحد چاپ دیجیتال در تهران مشغول کار هستند، گفت: بسیاری از این واحدها بدون مجوز هستند اما اکنون با این مجوز صنفی می‌توانند به مطالبات و حقوق قانونی خود سهل‌الوصول‌تر دست پیدا کنند.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه