PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

اسکناس هایبرید دنیای متفاوت کاغذ و پلیمر

شرکت Portals Paper قراردادی برای تولید یک کاغذ ویژه اسکناس که آمیزه ای از پلیمر و کتان است با بانک مرکزی فرانسه امضا کرده است. این کاغذ جایگزین پلیمر که به تازگی برخی کشورها از آن برای تولید اسکناس استفاده می کنند خواهد شد.

به گزارش آژآنس خبری چاپ و بسته بندی ایران، این شرکت که تا سه سال و نیم پیش به چاپخانه معروف چاپ اسکناس De la Rue تعلق داشت اکنون زیرمجموعه یک شرکت خصوصی سرمایه گذاری است. شرکت Portals واحد تولید کاغذهای امنیتی شرکت فدریونی را نیز چند ماه پیش خریداری کرد.

این شرکت اکنون قراردادی با بانک مرکزی فرانسه برای ساخت مواد کمپوزیت ویژه تولید اسکناس امضا کرده است. بانک مرکزی فرانسه چند سال پیش اسکناس چند لایه به نام EverFit به بازار ارائه کرد. از این نوع ماده برای تولید اسکناس برای اولین بار در سال 2014 در ماداگاسکار استفاده شد و از آن زمان 9 کشور از این نوع اسکناس استفاده می کنند.
تا کنون 500 میلیون قطعه اسکناس با استفاده از EverFit ساخته شده است. شرکت پرتالز می گوید از آنجاییکه ماده اصلی محصول جدید این شرکت کاغذ است با انواع جلوه های امنیتی موجود و پرطرفدار سازگار است و برای کشورهایی که می خواهند دوام اسکناس های خود را افزایش دهند و در عین حال مایل نیستند تغییر چشمگیری در فرآیند چاپ و تولید اسکناس های خود بدهند ایده آل است. در مقایسه با دیگر سطوح چاپ پذیر با دوام، کاغذ ما راه حلی جدید در مقابل مشکل خراش و ساییدگی مرکب نیز ارائه می کند (در مورد اسکناس های پلیمری این مورد هنوز یک معضل است) زیرا ما یک لایه حفاظتی پس از چاپ اسکناس به آن اضافه می کنیم.

راس هالیدی مدیر ارشد اجرایی پرتالز می گوید امیدوار است با همکاری بانک مرکزی فرانسه کاغذ هیبرید پلیمری/کتانی EverFit را توسعه بدهد.
از جمله ویژگی های این اسکناس جدید یک پوشش حفاظتی است که پس از چاپ به در هر دو طرف آن لامینیت می شود. وی افزود: به عنوان یک سازنده کاغذ ما می دانیم که برخی از مشتریان ما مایلند اسکناس های آنها دوام بیشتری داشته باشد و در عین حال از تمام ویژگی های امنیتی پیشرفته نیز برخوردار باشد. همکاری دراز مدت ما با بانک مرکزی فرانسه به مشتریان ما کمک می کند تا ویژگی ها و مزایای امنیتی که تنها می توان در اسکناس های کاغذی به کار برد با دوام بالای پلیمر در هم آمیزند. مشتریان ما از بهترین مزایای هر دو تکنولوژی بر خوردار می شوند.
وینست بونیر مدیر کل بخش تولید اسکناس بانک مرکزی فرانسه می گوید از توافق جدید با شرکت پرتالز که در ساخت کاغذ اسکناس در جهان پیشگام است بسیار پر هزینه است بسیار خرسند است. او می گوید:EverFit را به عنوان اسکناسی که دوام آن طولانی است طراحی و تولید کردیم تا از این طریق در هزینه ها نیز صرفه جویی کنیم. این همکاری به دیگر بانک های مرکزی در سراسر جهان امکان می دهد تا از مزایای این اسکناس جدید نیز بهره ببرند.
بانک مرکزی فرانسه کارخانه تولید کاغذ و چاپخانه ویژه خود را دارد و بزرگترین تولید اسکناس یورو در سراسر جهان است. شرکت پرتالز کاغذ مورد نیاز برای تولید 12 میلیارد قطعه اسکناس، 70 میلیون پاسپورت، 200 میلیون لیبل برند و 60 میلیون گواهی برای مشتریان در سراسر جهان تولید می کند./همتا

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه