PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

پیش بینی رشد چشمگیر اعضای اتحادیه لیتوگرافان تهران

پس از واگذاری صدور مجوز چاپ دیجیتال به اتحادیه لیتوگرافان طی گفتگویی که آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران با رییس موفق این اتحادیه داشت رشد قابل توجه اعضای در آینده ایی نزدیک بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته از پیش بینی های مهم و قابل توجه وی بود.


به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، مجتبی معراج محمدی رئیس اتحادیه لیتوگرافان ضمن اشاره به اهمیت توجه به این رسته چاپی در صنعت چاپ ایران عنوان کرد: چاپ دیجیتال در حوزه این صنعت تغییرات شگرفی را پدید آورده است و گامی بلند جهت ارتفای کیفیت چاپ برداشته است. صنعت چاپ جهان در سال های اخیر با دگرگونی های متعددی مواجه شده است که می توان بخشی عمده ایی از آن را مدیون تکنولوژی چاپ دیجیتال دانست.
معراج محمدی : از این رو برای توسعه و ارتقاء هرچه بیشتر چاپ دیجیتال اتحادیه لیتوگرافان به همکاری با مشاورین و متخصصین این حوزه اقدام نموده است.
وی با بیان اینکه تخمین زده می‌شود بیش از 500 واحد چاپ دیجیتال در تهران مشغول کار هستند، گفت: بسیاری از این واحدها بدون مجوز هستند و با توجه به زمان کوتاه زمامداری اتحادیه لیتوگرافان مراجعات قابل قبولی برای جذی واحدهای چاپ دیجیتال داریم و خوشبختانه تعدادی جوازکسب هم برای اعضای جدید صادر گردیده است.
رییس اتحادیه لیتوگرافان تهران افزود: طبق برنامه ریزی ها و بر اورد از واحدهای فعال این رسته اعضای این اتحادیه طی شش ماه آینده رشد حدود 30 درصد خواهند داشت، هر چند این تا آغاز راه است و بزودی و طی سال آینده اتحادیه لیتوگرافان تهران بیشتر تعداد اعضا در بین اتحادهی های صنفی صنعت چاپ خواهد داشت.
معراج محمدی تاکید کرد: این قول را به فعالان چاپ دیجیتال می‌دهیم که اکنون می‌توانیم با این تصمیم به صورت موثرتری فعالیت کنیم و گامهای ابتدایی محکم برداشته شده است. بزودی برنامه های آموزشی و آموزش های حین خدمت برای این رسته برگزار خواهد شد.
وی همچنین درباره نظارت اتحادیه بر واحدهای چاپ دیجیتال از این پس توضیح داد: خوشحال‌ایم که بالاخره برای این رسته جایگاهی مستحکمی دیجیتال ایجاد شد.
شایان ذکر است پیش‌تر دو اتحادیه چاپخانه‌داران و لیتوگرافان تهران هر دو امکان صدور مجوز برای فعالان چاپ دیجیتال را داشتند اما اکنون با طی حکمی در تاریخ 19 تیر از سوی وزارت صمت و اتاق اصناف تهران، صدور مجوز فقط توسط اتحادیه لیتوگرافان انجام خواهد شد.
اتحادیه لیتوگرافان تهران بیش از 700 واحد صنفی بعنوان عضو دارد که بر اساس برنامه ریزی و پیش بینی های صورت گرفته هیات مدیره این اتحادیه اعضای این تشکل بزودی از مرز 1000 واحد صنفی عبور خواهد کرد.

.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه