PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

خبرنگار یا خبربیار مسئله این است

هرسال روز 17مرداد یادی می شود از خبرنگاران، افرادی که مسئولیت بسیار خطیری برعهده دارد، بسیار خطیر.

آژاانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، صنعت چاپ ایران نیز با تمام دشواری های خود طی دو دهه گذشته (بر اساس حضور و تجربه شخصی نویسنده) معدود خبرنگارانی برای خود دارد که باید به خبرنگاران حقیقی آن خسته نباشید و دست مریزادی شایسته تری از سایر این جامعه گفت، زیرا این معدود خبرنگاران کمتر دیده می شوند، بیشتر کار میکنند و در حوزه تخصصی و دشواری چون صنعت چاپ و بسته بندی باید با کمترین درآمد به روز بمانند و پویا باشند.

امسال برای اولین بار یک خاطر از دنیای خبرنگاری تخصصی چاپ که پر از افراد غیر متخصص است منتشر میکنیم:

سه شنبه ششم تیرماه 1391 خبرنگاران حوزه چاپ از مجلات تخصصی تا خبرگزاری ها برای نشست خبری دومین کنفرانس ملی مدیریت کیفیت به سالن همایش خانه کتاب به دعوت دفتر امور چاپ دعوت شده بودند.

مراسم آغاز شد و نوبت به صحبتهای یوسف افراش سر پرست دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسید- اکثر خبرنگاران حاضر در حال نوشتن و یادداشت برداری بودند- ایشان در یک نطق تاریخی فرمودند:

امروزه نمی‌توان چیزی را بدون چاپ تصور کرد. بعضی می‌گویند هوا استثنا است ولی با توسعه تکنولوژی‌های لیزری حتی می‌توان در هوا هم می توان چاپ کرد ضمن اینکه تا قبل از این هم روی بادکنک که محتوای آن هواست مواردی چاپ می کردند و به هوا می‌فرستادند...

 

بعنوان کسیکه رشته دانشگاهی چاپ خوانده دهانم باز مانده بود و منتظر عکس العمل سایرین بودم، اما همه داشتند می نوشتند و هیچ عکس العملی نبود!!؟

پیش خودم گفتم حتما این گاف تاریخی امروز ترند رسانه ها می شود. مراسم تمام شد و خود را سریع به دفتر آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران رساندم و با همکاری یک همکارم مدام سرچ و رصد میکردیم. چند ساعت گذشت خبری نشد!

بلاخره خبرها منتشر شده بود، اما همه تعریف بود و تمجید! باز صبر کردم گفتم شاید حاشیه ایی جدا بنویسند، مگر می شود این حجم از بی دانشی و پرت و پلا گفتن از زبان یک مسئول گفته شود و از چشم خبرنگاران دور بماند؟ یعنی در نشست خبری دومین کنفرانس مدیریت کیفیت درچاپ این میزان از بیسوادی و بی شناختی مگر می شود نادیده گرفته شود؟!

اما انگار می شود!!!

و نهایتا ساعت 15:30دقیقه روز بعد این خبر تنها در آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران منتشر شد.

می توان روی هوا هم چاپ کرد    

چهارشنبه 07 تیر 1391 ساعت 15:30

در ابتدای نشست خبری دومین کنفرانس ملی مدیریت کیفیت یوسف افراش در سخنانی گفت: امروزه نمی‌توان چیزی را بدون چاپ تصور کرد. بعضی می‌گویند هوا استثنا است ولی با توسعه تکنولوژی‌های لیزری حتی می‌توان در هوا هم می توان چاپ کرد ضمن اینکه تا قبل از این هم روی بادکنک که محتوای آن هواست مواردی چاپ می کردند و به هوا می‌فرستادند...

هرچند دو سه هفته بعد بسیار اندک به این موضوع پرداخته شد اما سوال برای من این بود که واقعا چرا؟ خبرنگار رسانه ها و خبرگزاریهای صاحب نام که حاضر بودند چراااا

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه