PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

واردات محاسبه شده مواد اولیه کمک شایان به تولید بهینه

نایب رییس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته بندی ایران با اشاره به الگوهای استاندارد بین المللی در حوزه صادرات و واردات گفت: واردات صحیح مواد اولیه در چاپ بسته بندی می تواند به رقابت در تولید، حفظ کیفیت و قیمت ، اشتغالزایی و نهایتا اقتصاد کلان کشور کمک شایانی نماید.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، مهندس سعید بهنام جومدیر باتجربه و با سابقه سلطان چاپ با اعلام کاهش تولید چاپخانه های چاپ بسته بندی با توجه به عدم رقابتی بودن سلفون مورد نیاز توسط تولید کنندگان داخلی گفت: با توجه افزایش چندین باره قیمت بزودی مجددا قیمت سلفون BOPP رشد دیگری را تجربه خواهد کرد و این در حالی است که مواد پایه این محصول تولید ایران است!

مهندس بهنام جو افزود: با نگاهی به الگوهای استاندارد جهانی در این مواقع با آزاد سازی واردات دو اتفاق قابل توجه روی می دهد، ابتدا امکان تولید و تهیه مواد اولیه برای چاپخانه های این بخش و در ادامه امکان رقابت برای تولید کندگان فیلم های انتعاف پذیر که موجب افزایش کیفیت و حتی ایجاد بازارهای صادراتی برای تولید کنندگان این بخش از صنعت.

وی ادامه داد: بیش از دو دهه است که تولید کنندگان فیلم های انعطاف پذیر داخلی مورد حمایت دولت و از عوامل اصلی جلوگیری از واردات این مواد اولیه هستند و شاید اکنون بهترین زمان برای ایجاد یک شرایط رقابتی و آنها باشد.
با آزاد سازی واردت فیلم های پلیمری علاوه بر ایجاد رقابت برای تولید کنندگان این فیلم ها فضای بسیار مناسبی نیز برای رشد و توسعه چاپخانه ها بخش بسته بندی فراهم خواهد آمد.

مدیر سلطان چاپ با اشاره به سایر مواد اولیه مود نیاز در بخش چاپ بسته بندی گفت: فیلم های پلیمری را باید اصلی ترین مواد اولیه در این بخش دانست و جالب اینکه با افزایش قیمت متعاقبا شاهد افزایش قمیت مرکب، چسب و سایر مواد مصرفی تولید داخل هستیم که در این بخش نیز می توان با آزاد سازی محاسبه شده واردات فضایی رقابتی ایاجاد نمود.

وی افزود: با توجه به ارزش افزوده تکنیکال در بخش چاپ بسته بندی، واردات محاسبه شده می تواند توسعه ایی پایدار برای صادرات صنایع چاپ و بسته بندی ایجاد نماید که توازن اقتصادی بهتری برای کشور بهمراه خواهد داشت.

همچنین، سعید بهنام جو نایب رییس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته بندی ایران از برگزاری نشست تخصصی کارگروه چاپخانه های انعطاف پذیر این اتحادیه طی هفته آینده در اتاق بازرگانی خبر داد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه