PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

پاسخی به حواشی جدید اتحادیه چاپخانه داران تهران

حواشی جدید ایجاد شده توسط مسئول اتحادیه چاپخانه داران تهران در ارتباط با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با پاسخی قاطع و منطقی از سوی روابط عمومی تعاونی چاپخانه داران تهران مواجه شد تا گناه آهنگر بلخی شامل مشکلات فنی بازار چاپ و اعطای مجوزها را برای پرداخت هزینه نیروهای بازخرید وزارت ارشاد در ادوار گذشته بود بر گردنش باقی بماند.

آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، تعاونی چاپخانه داران تهران که مدتی است آماج حواشی از سوی اتحادیه قرار گرفته بود این بار در پاسخ به حاشیه سازی مجدد مسئول اتحادیه چاپخانه داران تهران نکاتی خواندنی را مطرح نمود. در این متن آمده است:

گنه کرد در بلخ آهنگری ….!
دیروز رییس اتحادیه چاپخانه داران تهران، منشأ اصلی مشکلات خدمات فنی بازار چاپ را وزارت ارشاد معرفی و آنرا عامل بزرگترین ضربه وارد شده بر صنعت چاپ کشور عنوان کرد.
وی این را در نشست تعمیر کاران و فروشندگان قطعات یدکی، در حالی مطرح کرد که حرف و حدیث هایی پیرامون اختلاف بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس اتحادیه چاپخانه داران، از گوشه و کنار صنف چاپ شنیده می‌شود.
حال مساله‌ای که در این بین حائز اهمیت است، نه انتقاد ابوالحسنی از وزارت ارشاد برای اعطای مجوز واردات ماشین آلات زیرِ مدل بلکه اتهامی است که وی با لحن ویژه‌ای به این وزارتخانه وارد می‌کند و می‌گوید وزارت ارشاد روند اعطای مجوزها را برای پرداخت هزینه نیروهای بازخریدش انجام داده است. این ادعا، بدون در نظر گرفتنِ صحت و سقم آن، در واقعیت امر به سیاست‌های مدیران وقت وزارت ارشاد و رویکرد سیاسی اجتماعی آن مدیران مربوط است، نه به مسئولین کنونی وزارت ارشاد که از هیچ تلاشی برای کمک به صنعت چاپ دریغ نمی‌کنند. در‌این‌صورت، تسری ادعای ابوالحسنی، بدون قید کردن بازه زمانیِ تصدی مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با توجه به حمایت‌های همه‌جانبه مسئولین کنونی وزارت ارشاد از صنعت چاپ، خالی از انصاف و عدالت به نظر می‌رسد.
آنچه صنعت چاپ در شرایط کنونی نیاز دارد، نه اظهارات و اتهامات تنش‌آفرین که ایجاد فضای همدلی بین اجزا و بخش‌های گوناگون این صنعت است که اتفاقا به‌کرات از سوی رئیس اتحادیه هم تاکید شده است!

اما در انتها گفتن چند نکته ضرروی است، ابتدا اینکه طی مدت یکسال اندی گذشته بیش از 160 چاپخانه در تهران تعطیل ، ورشکسته و از گردونه تولید صنعت چاپ خارج شده اند و هنوز اتحادیه پاسخ، چاره اندیشی یا نسخه ایی برای این ورشکستگی ها که متاسفانه متاسفانه با شدت نیز ادامه دارد نداده و مسئول اتحادیه به دلیل عدم آشنایی با صعنعت چاپ هنوز در تور گردشکری و شناخت واحدهای چاپی قرار دارد.
اینگونه حاشیه سازی ها توسط اتحادیه چاپخانه داران شاید فرار به جلو است بجای پاسخگویی به اذهان عمومی و اعضای اتحادیه باشد ، روزی حاشیه سازی شدید با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فردا حمله به اتحادیه لیتوگراف و چاپ دیجیتال، روز بعد تنش شدید با تعاونی چاپخانه داران تهران، درگیری حاشیه سازی با مدیر تعاونی لیتوگرافان و...
در محیط آرام باید گزارش عملکرد اتحادیه منتشر شود، عملکردی که بخش اعظم آن تور گردشگری داخلی است تا رفع مشکلات، عملکردی که بیش از یکسال اندی تازه بفکر استراتژی و تعیین راهبرد با چاپخانه هایی که حتی عضو اتحادیه نیستند و بر اساس قوانین صنفی نمی توانند عضو اتحادیه شهر تهران باشند. چاپخانه هایی که مشکلات متفاوت در اندازه و تعداد پرسنل با واحدهای کوچکتر متمرکز در شهر تهران دارند.
و...

و بجای پاراگراف آخر متن تعاونی باید نوشت:
آنچه صنعت چاپ در شرایط کنونی نیاز دارد، نه اظهارات و اتهامات تنش‌آفرین است بلکه رفع مشکل برق، بیمه، مالیات، مالیات بر ارزش افزوده، آموزش و... است که اتحادیه طی این مدت هیچ تاثیر مثبتی بر این معضلات و سایر مشکلات واحدهای عضور نداشته است.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه