PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

دوره‌های آموزش مبانی تجارت و رفع شرایط محیط سخت و زیان‌آور کارگاه‌های چاپ برگزار می‌شود

چهارمین دوره مبانی تجارت و نشست رفع شرایط محیط سخت و زیان‌آور کارگاه‌های چاپ توسط اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ برگزار می‌شود.

 به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، ابوالفضل ایمنی، مدیر کارگروه آموزش اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته‌بندی ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، از برگزاری دو دوره آموزشی مجزا برای اعضای این اتحادیه خبر داد و گفت: نخستین برنامه، چهارمین دوره مبانی تجارت بین‌الملل در حوزه چاپ و بسته‌بندی است که به صورت حضوری توسط هوشنگ رضایی ثمرین، رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران ارائه شود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این دوره،‌ عنوان کرد: این دوره با هدف آشنایی اهالی صنعت چاپ و بسته‌بندی با قوانین و مقرارت صادرات و واردات برگزار می‌شود، ‌زیرا این قوانین معمولا سالانه تغییر می‌کند و اطلاع صادرکنندگان از این قوانین می‌توانند کمک شایانی به توسعه پایدار صادرات باشد.

ایمنی افزود: قرار است در این دوره مباحث آموزشی درباره مبانی صادرات،‌ تحقیقات بازارهای بین‌المللی، مراحل عقد قرارداد رسمی و بین‌المللی، قوانین گمرک،‌ قوانین حمل ونقل و قوانین و مقررات جدید در کتاب منتشر شده سال 1400 ارائه شود.

وی با بیان اینکه با توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعداد شرکت‌کنندگان محدود است، ادامه داد: این دوره سه‌شنبه 28 دی از ساعت 15 تا 17 در سالن امین الضرب اتاق بازرگانی تهران برگزار خواهد شد و برای این برنامه اولویت ثبت‌نام لحاظ خواهد شد.

ایمنی در ادامه به برگزاری نشست رفع شرایط محیط سخت و زیان‌آور کارگاه‌های چاپ اشاره کرد و گفت: در این دوره محمد اصابتی، مهندس و کارشناس حوزه چاپ در ارتباط با رفع شرایط محیط سخت و زیان آور کارگاه‌های چاپی به فعالان حوزه چاپ راهکارهایی ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه این دوره 12 بهمن در اتاق بازرگانی ایران برگزار می‌شود، تاکید کرد: مهندس اصالتی پیش از این کتابی هم در زمینه قانون مشاغل سخت و زیان‌آور نوشته و نکات قابل تاملی در این زمینه دارد که امروز به ‌عنوان دغدغه جدی چاپخانه‌داران مطرح است.

ایمنی تاکید کرد: در این دوره بیان می‌شود که سخت و زیان‌آور بودن شغل از کارگاهی به کارگاه دیگر قابل تسری نیست، یعنی اگر کارگاهی پس از بررسی کارشناسی به‌عنوان سخت و زیان‌آور تعیین شد، لزوماً به معنای سخت و زیان‌آور بودن کارگاه مجاور نخواهد بود.

به گفته وی، قوانین مختلفی در این زمینه وجود دارد که با توجه به شمول چاپخانه‌داران در این قانون ضروری است که چاپخانه‌داران اطلاعات خود را در این حوزه گسترش دهند.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه