PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

گردهمایی کارگران صنعت چاپ سوریه

اتحادیه های کارگری در سوریه کنفرانس های سالانه خود را از جمله سندیکای کارگران چاپ، فرهنگ و رسانه در سالن آمفی تئاتر اتحادیه کارگران استان برگزار کردند.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، کارگران در صنعت چاپ و رسانه های سوریه بر لزوم تسهیل مراحل دریافت پیش پرداخت حقوق، خرید لباس برای کارگران توسط این اداره، و پرداخت کمک هزینه مرخصی به کسانی که به دلیل ماهیت کارشان آن را دریافت نکرده اند، تاکید کردند.

کارگران همچنین خواستار لزوم تعدیل هزینه معاینه و جبران خسارت، برگزاری جلسات اطلاع رسانی کارگران و اصلاح صندوق مددکاری اجتماعی متناسب با وضعیت معیشتی شدند.

در این گردهمایی توصیه‌ها بر لزوم یافتن مکانیزمی برای در نظر گرفتن چاپ به‌عنوان یک حرفه خطرناک و گنجاندن آن در پارامترهای غرامت برای مشاغل خطرناک تاکید شده است.

رئیس دفتر اتحادیه، نضال الخطیب، گزارش ارائه شده در این کنفرانس را بررسی کرد که تمام فعالیت ها و برنامه های بلندپروازانه انجام شده در سال گذشته را که تأثیر مثبتی بر کار داشته به نفع کشور و شهروندان سوری دانست.

همچنین بر اهمیت برگزاری این همایش های سالانه توسط محمد ربیع النبهان، رئیس اداره کار و اقتصاد تاکید شد تا ضمن پرهیز از منفی ها، نکات مثبت را تقویت کند و در عین حال کارگران را به تلاش مضاعف دعوت کند.

در این گردهمایی مصطفی وزان عادلبی، رئیس اتحادیه کارگران حلب، توضیح داد که این همایش ها نشان دهنده مبارزات کارگران بدون در نظر گرفتن اتحادیه هایشان است تا گذشته آنها را ارزیابی کرده و با سرمایه گذاری هایی که به نفع کارگران باشد، برنامه ها و چشم اندازهایی برای آینده ای روشن تر توسعه دهند.

همچنین دکتر لوای ششاتی، رئیس دفتر کارگری در شاخه دانشگاه حلب با اشاره به اینکه چگونه تلاش می کنند تا شرایط کاری بهتر را فراهم کنند، پیگیرحقوق و مطالبات کاگران صنعت چاپ خواهد بود.

شایان ذکر است که صنعت چاپ در سویه بسیار قدرتمند بود و یکی بزرگترین نامها در بین کشورهای عربی و شما افریقا بود که با ظهور داعش دچار فروپاشی شد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه