PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

اولین دوره آموزشی کارگاهی بسته بندی انعطاف پذیر برگزار شد

اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته بندی ایران در ادامه برنامه های آموزشی خود اقدام به برگزاری اولین دوره کارگاهی بسته بندی انعطاف پذیر در سلطان چاپ نمود.


به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، در این دوره آموزشی مسیر تولید یک بسته بندی از ایده تا محصول و سپس بازاریابی و صادرات در یک کارگاه یک روزه بررسی و بازنگری و کالبد شکافی شد.
این برنامه با حمایت اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاوری ایران، مجتمع چاپ هودیس پارس، سلطان چاپ، هلدینگ کیمیای نقش الماس و چاپ صفا ششم بهمن ماه از ساعت 8:30الی 18 برگزار شد.بنابر اعلام روابط عمومی این اتحادیه در این دوره کارگاهی بیش از صد نفر ثبت نام کردند که با توجه به رعایت پروتکلهای بهداشتی و الویت ثبت نام بیست و چنج نفر امکان حضور یافتند.
دوشنبه چهارم بهمن اساتید حاضر در این دوره در یک برنامه لایو در پیج رسمی اینستاگرام اتحادیه صادرکنندگان به شرح مختصری از دوره آموزشی پرداختند تا نهایتا ششم بهمن ماه سلطان چاپ میزبان این دوره باشد.
در ابتدا مهندس ناصری زاده مراحل طراحی، آماده سازی و پیش از چاپ فلکسو و گراور را تشریح نمود.
مهندس مسعود حاجی پور مدیرعامل پلیمرفیلم در بخش دوم و سوم این کارگاه به شرح مراحل تولید و امور تکمیلی پرداخت. نکته قابل توجه در سه بخش اول تاکید اساتید بر نیاز مبرم جامعه چاپ بسته بندی به دانش روز و بروزرسانی اطلاعات بود.

در این رابطه حاجی پور به خبرنگار ما گفت:در بخش چاپ بسته بندی نیاز مبرمی به ارتفا دانش و آموزشهای تخصصی دارد. وی افزود: متاسفانه در بخش آکادمیک هم کمتر به این مهم پرداخته شده است. این صنعت بسیار تخصصی است و باید فعالین دانش تخصصی خود را به روز نگه دارند.
در بخش چهارم این برنامه دکتر بابک عابدین رییس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته بندی ایران، به شرح بازارهای صادراتی و امکانهای موجود پرداخت. وی با اشاره به پتانسیل های موجود در کشور برای بخش بسته بندی های انعطاف پذیر گفت: با توجه به منایع نفت وگاز موجود در کشور بسته بندی های پلیمری می توانند نقش بسیارعظیمی در ایجاد ثروت و اشغالزایی و توسعه صادرات ایفا نمایند.
وی افزود: بازدارندگی از خام فروشی باید تمرکز اصلی دولت و سیاست گزاران بخصوص در بخش نفت وگاز و پتروشیمی باشد. در انتقال این منابع به صنایع زیردست علاوه بر افزایش چشمگیر ارزش افزوده، فرصتهای بسیاری در اشغالزایی و صادرات غیر نفتی مهیا می گردد.
در ادامه مهندس آرش نیک دست به شرح روش های نوین بازاریابی و روش های بازاریابی صادراتی پرداخت، بر اساس برنامه ریزی ساعت 17 پایان این کارگاه یک روزه بود، اما استقبال مخاطبین از برنامه بازاریابی صادراتی حدود یک ساعت به زمان افزوده شد.
در همین راستا کارگروه آموزش اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته بندی ایران از برگزاری کارگاههای آموزشی در سایر بخش ها خبر داد.

04bas

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه