PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

کارگروه ملزومات اتحادیه ادعای شیرین و تبلیغاتی بدون خروجی است!

در بخش دیگری از این نشست خبری تعاونی، غفاری رییس هیات مدیره تعاونی چاپخانه داران تهران عنوان کرد: از سال‌ها قبل در زمینه تامین مواد اولیه مصرفی چاپخانه‌ها فعالیت کردیم و این فعالیت ادامه دارد. جای تعجب داشت که در اتحادیه چاپخانه‌داران کارگروه ملزومات و مواد اولیه تشکیل شد.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، حمید غفاری مدیر چاپ نورحکمت گفت: یکسال پیش دقیقا در اسفند ماه سال 1399 با روابط عمومی اتحادیه چاپخانه داران تهران در این رابطه مصاحبه ایی کردم و گفتم این کار از ابتدا غلط است همچنین از نظر حقوقی نیز صحیح نیست زیرا اتحادیه‌ها از انجام فعالیت‌های اقتصادی منع شده‌اند و اگر هم اعضا قصد انجام کار اقتصادی دارند باید یک تعاونی تشکیل دهند. البته این مصاحبه دچار سانسور خبری اتحادیه شد و منتشر نشد.

وی با بیان این‌که شکل‌گیری این کارگروه با مخالفت برخی اعضا همراه بود، گفت: البته این کارگروه خروجی‌ای به همراه نداشت زیرا افراد حاضر در کارگروه هر یک تشکیلات اقتصادی مجزایی داشتند و با شکل‌‌گیری آن منافع اقتصادی کسب و کارهایشان به خطر می‌افتاد.به گفته وی، در این زمینه فقط تعاونی می‌تواند حافظ منافع تولیدکنندگان و اعضا باشد؛ زیرا هدف نهایی آن سودآوری مستقیم نیست.

حال شما تصور کنید در ساختمان تعاونی چاپخانه داران تهران مستاجر – که اتفاقا اجاره عقب افتاده بسیاری نیز دارد- کاری غیر عرف و غیر قانونی انجام میدهد!!

تشکیل کارگروه ملزومات ادعای شیرینی بود که نه خروجی و کارکردی برای اتحادیه و اعضا داشت و فقط در حد شعار و حرکتی تبلیغاتی بود که بسیار ناپسند و تفرفه افکنانه طراحی شده بود.

وی همچنین درباره مالکیت ساختمان تعاونی چاپخانه داران تهران عنوان کرد: مالکیت کلی این ساختمان در اختیار تعاونی است که سال‌ها قبل از سوی مدیران صنف در تعاونی ساخته شد و به شکل سنتی یک طبقه از آن در اختیار اتحادیه قرار گرفت که بابت آن باید اجاره‌ بها پرداخت می‌شد. این اجاره بها متعلق به حدود پانصد عضو تعاونی است و برای هیات مدیره یا فرد خاصی نیست.

غفاری با بیان اینکه اجاره بدهی معوق از اتحادیه داریم، گفت: در این زمینه از دوره هیات‌مدیره قبلی اجاره‌ معوقه داریم که پرداخت نشده است؛ در‌حالی‌که اکنون منابع مالی متعددی در اتحادیه وجود دارد که بخشی از آن برای دکوراسیون و سفر و روابط عمومی و... هزینه شده است اما اجاره بها محل اتحادیه معوق و هنوز برجای خود باقی و پرداخت نشده است.

وی با اشاره به بحث تغییر دکوراسیون فضای داخلی اتحادیه بدون اجازه تعاونی به‌عنوان مالک و بدون اخذ جواز از شهرداری نیز بیان کرد: اتحادیه در این زمینه اعلام کرده، انجام این کار را طی یک نامه اعلام کرده است و همین را مبنای کار خود اعلام کرده‌اند در حالی‌که به‌نظرم با این کار فقط از خود، سلب مسئولیت کرده‌اند.این استنباط جنبه قانونی ندارد. تشکیلات حقوقی مناسباتی دارند کهپایه و اساس قاون تایید کرده اگر شما به صرف اینکه بگویی نامه دادم حجت پیدا میکرد که با یک نامه می گفتم شما به من صد یلیون بدهکار هستید! دوستان بدنبال پاسخ نبودند. بر اساس قانون باید سیر مراحل طی شود به صرف اینکه من یک نامه دادم، شما نمی توانید ادعای مالکیت یا رفع دین نمایید آن هم با یک تشکیلات حقوقی. مقدمه واجب واجب است. تا امروز هیچ مجوز کتبی از سوی تعاونی چاپخانه داران برای تعمیرات یا نصب تابلو به اتحادیه داده نشده است. این

غفاری با اشاره به ملک 120 متری اتحادیه چاپخانه‌داران در خیابان لاله‌زار، گفت: این تغییرات می‌توانست در ملک خود اتحادیه در لاله‌زار انجام شود، اما متاسفانه نشد و اکنون، درگیر ماده 100 قانون شهرداری شدیم علاوه‌براین با توجه به اینکه اتحادیه، برای این تغییرات از شهرداری مجوز نگرفته است برابر قوانین امکان پلمب آن وجود دارد.

وی به تلاش‌هایی که تعاونی در این مدت انجام داده است، گفت: با حضور در اتاق اصناف، شهرداری و نهادهای مربوط، بارها و بارها تلاش کرده‌ایم در روند بازرسی و رسیدگی به پرونده، ساختمان اتحادیه پلمب نشود زیرا بخش زیادی از همکاران، روزانه برای انجام کارهای صنفی به این واحد مراجعه می‌کنند.

غفاری بیان کرد: به تبصره‌ها و قانون‌هایی که در این زمینه تصویب شده از‌جمله دستور محمدباقر قالیباف، شهردار وقت تهران، مبنی بر حضور اتحادیه‌های صنفی در واحدهای مسکونی، استناد کردیم تا مانع پلمب اتحادیه شویم؛ زیرا همه عضو اتحادیه هستیم و ماهیت آن برای اعضا اهمیت زیادی دارد اما در مقابل مسئول اتحادیه چاپخانه داران تعاونی و هیات مدیره آن را پلید خطاب میکند و هرچه دلشان خواسته به تعاونی توهین و تهمت روا داشته است!!!

این سیاه نمایی های اتحادیه است که باید پرسید پس آن چه خوابیده، ما تلاش گروهی تلاش میکنیم دفتر اتحادیه پلمب نشود تا در کسب کار اعضا و چاپخانه داران خلل بوجود نیاید، آن وقت مسئول اتحادیه میگوید تعاونی به دنبال اهداف پلید است و دیگری اعلام میکند از تعاونی شکایت میکنیم!!!

رییس هیات مدیره تعاونی چاپخانه داران تهارن درپایان گفت: نکته و پرسش اینجاست چهار نفر از بازرسان اتحادیه از اعضای هیات مدیره تعاونی هستند چطور و چگونه افراد پلید را بازرس کردید؟ کدام مشاور به شما مشاوره میدهد؟؟

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه