PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

استفاده از بلاکچین و ارزهای دیجیتال در ششمین پاویون ملی صنعت چاپ ایران

اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته بندی ایران در ششمین حضور خود به عنوان پاویون ملی صنعت چاپ و بسته‌بندی ایران در نمایشگاه چاپ دبی از بستر بلاکچین و ارزهای دیجیتالی برای توسعه صادرات و سهولت انتقال ارز بهره خواهد گرفت.
 به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، بابک عابدین رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته بندی ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری ایبنا با اشاره به برنامه‌های این اتحادیه برای حضور در نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی دبی، عنوان کرد: استفاده از فناوری همواره فرصت‌های جدید و بکری برای صنایع به همراه داشته است و در این زمینه در اتاق فکر اتحادیه بر روی موضوع استفاده از پتانسیل بلاکچین و ‌ارزهای دیجیتال در راستای توسعه پایدار صادرات بررسی‌هایی انجام شده است.

وی ادامه داد: به همین منظور در سال آینده قبل از حضور در نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی دبی دوره آموزشی در این حوزه نیز برگزار خواهد شد.

عابدین با اشاره به اهمیت درک صحیح این پتانسیل برای داد و ستدهای بین‌المللی گفت: بدون شک این یک فرصت خوب در زمانی مناسب است که اهالی صنعت چاپ و بسته‌بندی با کسب دانش و اطلاع کامل از آن و حمایت و مشاوره‌های اتحادیه صادرکنندگان می‌توانند از این بزنگاه برای توسعه پایدار صادرات بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به نمونه‌هایی از این ظرفیت و پتانسیل گفت: قراردادهای هوشمند و استفاده صحیح و آگاهانه از ارزهای دیجیتال در کسب و کارها تاثیر شگرفی ایجاد کرده است و ورود به موقع و با اطلاع از این حوزه کمک زیادی به اقتصاد صنایع چاپ و بسته‌بندی ایران می‌کند.

عابدین یادآور شد: با توجه به زیرساخت‌های ایمن و کنترل شده در قراردادهای هوشمند، طرفین قرارداد با اطمینان بیشتری به مبادلات اقتصادی می‌پردازند که در دوره آموزشی اتحادیه توضیحات جامعی در این زمینه ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به سایر برنامه‌های پاویون ایران، توضیح داد: نمایندگان چاپ ایران تلاش دارند در این نمایشگاه با توجه به نگاه بین‌المللی برگزارکنندگان و حضور برندهای برتر صنعت چاپ و بسته‌بندی جهان بازارهای صادرات صنایع چاپ و بسته بندی ایران را تقویت کنند.

به گفته عابدین، در این نمایشگاه نمایندگان چاپ و بسته‌بندی حدود ١٠٠ کشور حضور دارند و ایران نیز طبق پنج دوره گذشته، برنامه‌های متعددی برای معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های صنعت چاپ ایران دارد.

نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی دبی سوم تا پنجم خرداد 1401 در شهر دبی برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه