PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

چاپ اسکناسهای پلیمری در امارات

 

بانک مرکزی امارات (CBUAE) دو اسکناس جدید به ارزش پنج درهم و ده درهم را روانه بازار کرد که از پلیمر ساخته شده اند و با مشخصات فنی پیشرفته و ویژگی های امنیتی جدید بهبود یافته اند. اسکناس های فعلی هر دو ارزش به همراه اسکناس های پلیمری جدید در گردش باقی خواهند ماند.


به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، اسکناس های جدید سومین انتشار پول ملی این کشور هستند و هدف بانک مرکزی را برای همگامی با چشم انداز بلندپروازانه امارات برای پنجاه سال آینده به ویژه در بخش های مالی و اقتصادی ترسیم می کنند. این دو اسکناس در پی موفقیت اسکناس اولیه پنجاه درهم پلیمری منتشر شدند.
اسکناسهای پلیمری بر اتخاذ شیوه های پایدار CBUAE و تلاش های آن برای بهبود استانداردهای زیست محیطی در بخش مالی و ترویج رشد پایدار با استفاده از مواد سازگار با محیط زیست، قابل بازیافت و بادوام مانند پلیمر تاکید می کند و در نتیجه آنها را طولانی تر و پایدارتر می کند. اسکناس های کاغذی پنبه ای که به طور سنتی استفاده می شود.
بانک مرکزی رویکرد این اسکانها را با آمیختن فناوری های روز با طراحی زیبایی شناسانه ادامه داد. یک پنجره شفاف با پرتره پدر فقید شیخ زاید بن سلطان آل نهیان و لوگوی برند کشور امارات متحده عربی با نقشه‌های فلورسنت و کتیبه‌هایی که با استفاده از روش‌های پیشرفته چاپ قلم‌زنی ایجاد شده‌اند، دو ویژگی متمایز اسکناس جدید هستند.
اگرچه طرح های رنگی دو اسکناس جدید حفظ شده است، اما تغییرات خلاقانه خاصی در آن اعمال شده است. تصاویر نمادهای ملی و فرهنگی امارات متحده عربی مانند قلعه عجمان و قلعه ضحیه بر روی اسکناس جدید پنج درهم چاپ شده است، در حالی که مسجد جامع شیخ زاید و آمفی تئاتر خورفکان بر روی اسکناس ده درهم جدید به چشم می خورد.
اسکناس‌های پلیمری همچنین دارای ویژگی‌های امنیتی باکیفیت با استفاده از استانداردها و فناوری بین‌المللی برای افزایش اعتماد مصرف‌کننده و به‌ویژه مبارزه با جعل پول ملی هستند.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه