PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

سیگورک سری جدید مرکب افست UV را ارائه می دهد

سیگورک یکی از ارائه‌دهنده‌های جهانی مرکب و پوشش‌های چاپ برای کاربردهای بسته‌بندی و لیبل‌ها، اکنون یک سری جدید مرکب افست UV پایدار برای کاربردهای کاغذ و تخته غیرغذایی ارائه می‌کند: SICURA Litho Pack ECO طیف محصولات جدید با محتوای تجدیدپذیر زیستی بالا فرموله شده است که جایگزینی سازگار با محیط زیست برای جوهرهای UV استاندارد است.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، فرمولاسیون سری جدید SICURA Litho Pack ECO از بیش از 40 درصد اجزای تجدیدپذیر و گیاهی تشکیل شده است که سهم بیشتری از محتوای تجدیدپذیر زیستی را نسبت به مرکب معمولی UV نشان می دهد. علاوه بر این، سری فاقد TMPTA، Benzophenone و همچنین CMR CAT است. این یک سری مرکب کم بو است و مخصوصاً برای انواع بسترهای کاغذ و مقوا طراحی شده است. SICURA Litho Pack ECO برای تمام کاربردهای بسته بندی غیرغذایی مناسب است که در آن توجه ویژه ای به اثرات زیست محیطی و دایره ای بودن بسته بندی می شود. این سری عملکرد عالی مرکب و قدرت رنگ بالا را نشان می دهد. در کنار افزایش وضوح بالا و جریان پذیری عالی، محدوده جدید افست اشعه ماوراء بنفش Siegwerk تعادل مرکب/آب بسیار پایداری را حتی در طول دوره‌های طولانی و همچنین انعطاف‌پذیری خوب فیلم را برای پس از پردازش ارائه می‌دهد. طیف محصولات شامل چهار مرکب فرآیند رنگی مطابق با ISO، رنگ‌های پنتون، مرکبهای پایه، رنگ‌های خاص و همچنین فلکسو OPV است.

مصطفی گولر، معاون رئیس BU Sheetfed EMEA در سیگورک می گوید: با SICURA Litho Pack ECO ما بار دیگر به تعهد خود مبنی بر هدایت تغییر به سمت اقتصاد بازیافت با حمایت از توسعه بسته بندی بازیافتی با مرکبها و پوشش های نوآورانه و سازگار با محیط زیست عمل می کنیم. . با 40 درصد محتوای تجدیدپذیر زیستی، نه تنها با برخی از مرکب های مرسوم مبتنی بر روغن قابل مقایسه است، بلکه یک جایگزین جدید سازگار با محیط زیست برای چاپ افست UV است. فرمول آن به ویژه برای بازیافت طراحی شده است و بنابراین به هیچ وجه بر قابلیت بازیافت لایه های کاغذ و مقوا تأثیر نمی گذارد. آزمایش‌های مربوط به جوهرزدایی این سری در حال حاضر در حال انجام است تا پتانسیل آن برای بهبود بازیافت کاغذ و بسته‌بندی مقوایی چاپ شده با UV مشخص شود.
به گفته سیگورک ، افزایش محتوای تجدیدپذیر زیستی در مرکب ها می تواند در صورت استفاده معقول از فسیل زدایی پشتیبانی کند. مواد تجدیدپذیر زیستی نیز با چالش هایی مانند منبع یابی پایدار و مفهوم ترجیحی پایان عمر بسته بندی همراه هستند.
به همین دلیل است که این شرکت فقط روی مرکب ها و پوشش‌های تجدیدپذیر زیستی کار می‌کند که از راه‌حل‌های پایان عمر مانند بازیافت پشتیبانی می‌کنند. گولر می افزاید: ما به طور کلی از جاه طلبی ها برای افزایش محتوای تجدیدپذیر زیستی در صورت امکان و در راستای سه اهرم اقتصاد بازیافتی – کاهش، استفاده مجدد و بازیافت، حمایت می کنیم. همه مواد خام را نمی توان با مواد تجدیدپذیر زیستی جایگزین کرد. با این حال، افزایش مقدار این مواد در راه حل های ما نقش مهمی در دستیابی به اهداف ما ایفا می کند و شکافی را که در آن تلفات و نشت مواد اجتناب ناپذیر وجود دارد، می بندد.
رئیس بخش پایداری جهانی و اقتصاد بازیافت در سیگورک میگوید: اگرچه، به طور گسترده بحث می شود که منابع تجدیدپذیر زیستی دارای پتانسیل تکمیل یک اقتصاد بازیافتی به عنوان یک منبع مواد خام غیر فسیلی هستند، نه تعریف استانداردی از اصطلاح "مواد خام تجدید پذیر زیستی" وجود دارد و برای محاسبه محتوای تجدیدپذیر زیستی در مرکب های چاپ نه یک اجماع جهانی در مورد چگونگی آن وجود دارد. به همین دلیل است که سیگورک تصمیم گرفته است با در نظر گرفتن بحث ها و استدلال های علمی و سیاسی جاری، تعریفی برای خود بسازد. به گفته کارشناسان این شرکت به ویژه مواد خام گیاهی، حیوانی یا میکروبی که برای تولید مواد شیمیایی، مواد اولیه و سایر محصولات مبتنی بر زیست مورد استفاده قرار گرفته اند، در فرمولاسیون مرکب مورد توجه قرار می گیرند. آب یا مواد جاسازی شده در سازندهای زمین شناسی به نوبه خود به صراحت به عنوان تجدیدپذیر زیستی در نظر گرفته نمی شوند. آلینا مارم، رئیس بخش پایداری و پایداری جهانی توضیح می‌دهد: هنگام محاسبه محتوای تجدیدپذیر زیستی مرکب های خود، بر سهم واقعی مواد خام با منشأ تجدیدپذیر زیستی که در فرمولاسیون مرکب مربوطه وجود دارد، تمرکز می‌کنیم. بنابراین، محاسبه ما به مجموع تمام اجزای موجود در یک ماده خام، با در نظر گرفتن مواد و حلال‌ها - به جز آب - اشاره دارد که در روش‌های رایج تاکنون استفاده نشده است، مانند ASTM D6866، EN 16640 و NAPIM. بنابراین، محاسبه ما به مجموع تمام اجزای موجود در یک ماده خام، با در نظر گرفتن مواد و حلال‌ها - به جز آب - اشاره دارد که در روش‌های رایج تاکنون استفاده نشده است، مانند ASTM D6866، EN 16640 و NAPIM. بنابراین، محاسبه ما به مجموع تمام اجزای موجود در یک ماده خام، با در نظر گرفتن مواد و حلال‌ها - به جز آب - اشاره دارد که در روش‌های رایج تاکنون استفاده نشده است، مانند ASTM D6866، EN 16640 و NAPIM. ”
شفافیت نقش کلیدی در ایجاد راه حل های بسته بندی پایدار و سازگار با محیط زیست دارد، به همین دلیل است که سیگورک داده های دقیقی در مورد محتوای تجدیدپذیر زیستی هر یک از فرمول های خود ارائه می دهد. این شرکت برای اینکه اطلاعات را برای مشتریان خود مرتبط تر کند، هنگام محاسبه محتوای تجدیدپذیر زیستی مرکب های خود، بین محتوای مرکب مرطوب و خشک تفاوت قائل می شود. مقدار مرکب مرطوب تمام اجزای مرکب را در نظر می گیرد و محتوای تجدیدپذیر زیستی محصول مرکب را به این صورت نشان می دهد. به نوبه خود، مقدار مرکب خشک شده فقط محتوای جامد را بدون حلال ها و سایر اجزای فراری که در طول خشک شدن تبخیر می شوند، در نظر می گیرد. این نشان دهنده محتوای تجدیدپذیر زیستی مرکب در محصول چاپی نهایی است و بنابراین به ویژه برای مبدل ها و کاربران نهایی مرتبط است. برای اینکه بتوانید محتوای تجدیدپذیر زیستی را برای همه فرمول های آن محاسبه کنید، سیگورک سهم تجدیدپذیر زیستی هر ماده خام را کاملاً با در نظر گرفتن سطح مولکولی جمع آوری و تجزیه و تحلیل کرد تا بتواند بین اجزای تجدیدپذیر زیستی و فسیلی تمایز قائل شود. امروزه این نیاز اطلاعاتی نیز بخشی از فرآیند جامع معرفی مواد خام این شرکت است که امکان مروری مداوم بر تمام مواد خام استفاده شده و سهام تجدیدپذیر زیستی مربوط به آنها را فراهم می کند.

پایداری به معنای پیشرفت به سیگورک است. به همین دلیل است که ارزیابی روش‌های افزایش ردپای اکولوژیکی مرکب های آن بدون از دست دادن عملکرد، یکی از اهداف کلیدی تحقیق و توسعه این شرکت از دهه‌ها قبل است. در اینجا، این شرکت قویاً به مزایای اقتصاد بازیافت اعتقاد دارد و تلاش‌های توسعه‌ای خود را بر مرکب ها و پوشش‌هایی متمرکز می‌کند که به طور مشخص عملکرد و قابلیت بازیافت بسته‌بندی را افزایش می‌دهند و در نتیجه طراحی راه‌حل‌های بسته‌بندی بازیافت را ممکن می‌سازند. گسترش بیشتر مجموعه راه‌حل‌های محصول پایدار و سازگار با محیط‌زیست این شرکت به طور مشخص از تجدیدپذیری پشتیبانی می‌کند و قابلیت بازیافت بسته‌بندی را بیشتر افزایش می‌دهد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه