PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

روی هواهم می توان چاپ کرد!!! /تیتر اخبار تیر ماه 1391

تیرماه 1391 سال بسیار پرحاشیه و تنش داری برای صنعت چاپ بود، سرپرست امور چاپ که آن دوره برای بقا به هر سو دست یاری دراز می کرد در جمله ای تمام دانش مدیریتی و شناخت خود از صنعت چاپ را برای صنعت چاپ کشور رو کرد : روی هوا هم می توان چاپ کرد

این اولین جرقه های برپایی کنفرانسی بود که با اسم مدیریت کیفیت به نوعی  بودجه ای کلان به خود اختصاص داد و حال با گذشت یکسال هنوز هم اجرت برخی از دست اندر کاران آن  از سوی برگزار کننده پرداخت نشده.

تیتر اخبار این ماه را مروری کردیم از حاشیه انجمن دیجیتال تا فاجعه کنفرانس و حمایت اتحادیه چاپخانه داران تهران از آن :

خبر چند هفته پیش ؛ انجمن چاپ دیجیتال اتحادیه چاپخانه‌داران را به عنوان اتحادیه عامل خود برگزید
جمعه 02 تیر 1391 ساعت 12:43
 دبیر انجمن چاپ دیجیتال ایران از تصمیم مجمع عمومی این انجمن برای انتخاب اتحادیه چاپخانه‌داران به عنوان اتحادیه عامل این انجمن خبر داد ، این در حالی است که این خبر چند هفته قبل در شورای سیاست گزاری صنعت چاپ با نطر اعضا به تصویب رسیده بود و به علت عدم و جود سخنگوی مشخص در این شورا تا به این نشست مسکوت مانده بود .

برای اولین بار جلسه مشترک انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و انجمن پیشکسوتان صنعت چاپ     
شنبه 03 تیر 1391 ساعت 12:37
در راستای برنامه‌های مشترک انجمن پیشکسوتان صنعت چاپ و انجمن آثار و مفاخر فرهنگی مبنی بر توسعة فعالیت‌ها و ارتباط با تشکل‌هایی که در ارتباط با شخصیت‌ها و مفاخر کشور هستند، اولین جلسه هماهنگی با انجمن فرهنگی پیشکسوتان صنعت چاپ در ساختمان شماره 2 انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار شد.

گاه شمار ایرانی؛ امسال تکامل یافته تر از گذشته
يكشنبه 04 تیر 1391 ساعت 09:46
رئیس نمایشگاه «گاه‌شمار ایرانی» با اعلام برگزاری سومین دوره این نمایشگاه در آذرماه امسال، از اعلام فراخوان جشنواره‌ای با همین موضوع در شهریور ماه خبر داد.

هدف برگزاري مسابقات چاپ مشخص شود
يكشنبه 04 تیر 1391 ساعت 09:40
داور دهمين دوره مسابقات آثار برتر چاپي، با بيان اين‌كه بايد هدف برگزاري اين مسابقات مشخص شود، اظهار كرد: اگر برگزاركنندگان مسابقات اعلام كنند كه هدف غايي و نهايي اين مسابقات چيست، مي‌توان با برنامه‌ريزي مدون و منظمي، فعالان صنعت چاپ را در اين مسير همراهي كرد.


هیچکس تنها نیست !!! جلسه انجمن پیشکسوتان صنعت چاپ
دوشنبه 05 تیر 1391 ساعت 23:57
اولین جلسه  انجمن پیشکسوتان صنعت چاپ در سال 1391بدون حضور هیچ مسئول دولتی عصر 5 تیر ماه در اتحادیه چاپخانه دارن تهران برگزار شد.

مخالفت با پیشنهاد تجدید نمایشگاه چاپ دیجیتال در سال جاری
دوشنبه 05 تیر 1391 ساعت 10:19
رئیس نمایشگاه چاپ دیجیتال و نشر رومیزی با اشاره به درخواست‌ها برای تجدید این نمایشگاه در سال جاری، برگزاری دوره سوم آن را در پایان امسال منتفی دانست.

دیدار اعضای شورای سیاستگذاری صنعت چاپ با وزیر ارشاد
سه شنبه 06 تیر 1391 ساعت 21:03
همزمان با دوازدهمین جلسه شورای سیاستگذاری صنعت چاپ و بسته‌بندی کشور در دفتر معاون امورفرهنگی وزارت ارشاد، موافقت شد اعضای شورای سیاستگذاری با سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ماه آینده (مرداد) دیدار و گفت‌وگو داشته باشند.

اعلام جزییات برگزاری دومین کنفرانس ملی مدیریت کیفیت در چاپ
سه شنبه 06 تیر 1391 ساعت 21:00
دبير دومين كنفرانس ملی مديريت كيفيت در چاپ، گفت: فردا(7 تیرماه)، در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب افزون بر اعلام جزییات برنامه، اعضای پنل‌های مختلف کنفرانس نیز حضور دارند و نظرات آن‌ها درباره این کنفرانس در قالب پیام ویدیویی ضبط خواهد شد تا در طول کنگره پخش شود.
قطعی شدن افزایش 15 درصدی مالیات صحافان     
سه شنبه 06 تیر 1391 ساعت 20:57
رییس اتحادیه صحافان تهران، با اشاره به قطعی شدن افزایش 15 درصدی مالیات رسته‌های تولیدی از جمله صحافان، گفت: مذاکرات صورت گرفته برای کاهش مالیات متاسفانه نتیجه‌ای نداد و مالیات رسته‌های تولیدی و توزیعی یکسان درنظر گرفته شده است.


همایشی با موضوع حضور ایران در «دروپا» برگزار می‌شود
چهارشنبه 07 تیر 1391 ساعت 18:13
نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران از تدارک برپایی یک همایش با موضوع انتقال تجربیات ایرانیان حاضر در نمایشگاه چاپ «دروپا» خبر داد.


مهمترین خروجی دور اول کنفرانس ملی مدیریت در کیفیت دور دوم آن است     
چهارشنبه 07 تیر 1391 ساعت 16:17
در حالی نشست خبری دومین کنفرانس ملی مدیریت کیفیت در چاپ با 20 دقیقه تأخیر برپا شد که پس از سخنرانی یوسف افراش و خدایار صادقی دبیر این کنفرانس، رئیس و متولی برپایی این نشست که قرار بود به برخی از سؤالات خبرنگاران مبنی بر برپایی این کنفرانس پاسخ دهد، بعد از گذشت 30 دقیقه از شروع جلسه، نشست را برای حضور در جلسه‌ای غیر پیش بینی شده! دیگر ترک کرد که این امر موجب ناراحتی اصحاب رسانه شد.


توضیح درباره غیبت استادان خارجی در دو کنفرانس مدیریت کیفیت در چاپ     
چهارشنبه 07 تیر 1391 ساعت 16:04
دبیر دومین کنفرانس مدیریت ملی کیفیت در چاپ با بیان دلایل حضور نیافتن استادان خارجی در دوره اول کنفرانس، همچنین از غیبت آنان در دومین دوره آن خبر داد.


می توان روی هوا هم چاپ کرد     
چهارشنبه 07 تیر 1391 ساعت 15:30
در ابتدای نشست خبری دومین کنفرانس ملی مدیریت کیفیت یوسف افراش در سخنانی گفت: امروزه نمی‌توان چیزی را بدون چاپ تصور کرد. بعضی می‌گویند هوا استثنا است ولی با توسعه تکنولوژی‌های لیزری حتی می‌توان در هوا هم چاپ کرد ضمن اینکه تا قبل از این هم روی بادکنک که محتوای آن هواست مواردی چاپ می کردند و به هوا می‌فرستادند.


رنکینگ جهانی سایت های اتحادیه های چاپ تهران     
جمعه 09 تیر 1391 ساعت 20:49
سایت اتحادیه چاپخانه داران تهران با رنک 4میلیون و 352هزارو781 در مقام اول اتحادیه ها و سایت اتحادیه صادر کنندگان صنعت چاپ بارنک 18میلیون و449هزارو 135 آخرین سایت اتحادیه های مرتبط با صنعت چاپ پایتخت هستند و نکته جالب توجه نداشتن سایت اینترنتی اتحادیه صحاف تهران است.


خروجی چاپ از نرم‌افزارهای گرافیک رضا عالی به بازار آمد     
شنبه 10 تیر 1391 ساعت 14:43
کتاب «خروجی چاپ از نرم‌افزارهای گرافیک» نوشته رضا عالی با هدف آموزش چگونگی خروجی گرفتن از فایل‌های نهایی به همت نشر «دايره چهار رنگ» وابسته به گروه پژوهشی عفراوی روانه بازار شده است.


چاپ دیجیتال رسماً تحت پوشش اتحادیه چاپخانه‌داران تهران قرار گرفت     
شنبه 10 تیر 1391 ساعت 12:00
با تصویب شورای سیاستگذاری صنعت چاپ کشور و کمیته حقوقی مجمع امور صنفی٫ چاپ دیجیتال درجمع رسته‌های زیر پوشش اتحادیه چاپخانه‌داران قرار گرفت اما به گفته قاسمی دبیر انجمن و ایران عقیده رییس هیات مدیره ،الحاق این انجمن تا به حد نصاب رسیدن اعضا خواهد بود و بعد از آن این انجمن به سمت تشکیل اتحادیه گام خواهد برداشت ،همچنین قرار است تا از ابتدای ماه این انجمن جلساتی هفتگی و یا ماهانه با نشریات تخصصی از فعالیت های انجمن داشته باشد.


قدردانی از محمد عطایی‌فرد، استاد چاپ ؛اعلام برنامه دو روز قبل از برگزاری
يكشنبه 11 تیر 1391 ساعت 19:26
در حالی که دانشجویان در گیر امتحانات پایان ترم هستند در روز یازدهم تیرماه ازسوی دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تنها در یک سایت اطلاع رسانی اعلام می گردد :آیین قدردانی از استاد برجسته و باسابقه صنعت چاپ کشور در روز 13 تیر برگزار خواهد کرد.


معرفی اعضای کمیته برنامه‌ریزی بزرگداشت دویستمین سال ورود صنعت چاپ     
يكشنبه 11 تیر 1391 ساعت 19:23
اعضای کمیته برنامه‌ریزی بزرگداشت دویستمین سال ورود صنعت چاپ به ایران با تصویب بهمن دری، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس شورای سیاستگذاری فرهنگ و صنعت چاپ معرفی شدند.


افتتاح نخستین کارگاه آموزشی چاپ در کشور
دوشنبه 12 تیر 1391 ساعت 10:18
مراسم افتتاحیه نخستین کارگاه آموزشی چاپ در کشور عصر روز سه‌شنبه 13 تیرماه با حضور بهمن دری معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.


شناخت نیازها و خلاهای آموزش چاپ نیازمند تجربه است
چهارشنبه 14 تیر 1391 ساعت 09:35
محمد عطایی‌فرد، استاد پیشکسوت چاپ که سه‌شنبه (13 تیر) در چهارمین همایش دانش‌آموختگان صنعت چاپ از فعالیت‌های وی قدردانی شد، می‌گوید: تجربه تدریس در رشته چاپ به دانش‌آموزان و دانشجویان، منجر به شناخت نیازها و خلاهای آموزش در صنعت چاپ می‌شود و می‌تواند به پیشرفت این صنعت کمک کند.


کنفرانس کیفیت استاد بلامنازع در آمد زایی ، جذب و راضی نگه داشتن اسپانسر
چهارشنبه 14 تیر 1391 ساعت 03:05
دومین کنفرانس ملی مدیریت در کیفیت که به گفته دبیر آن مهمترین محصول و پیامد کنفرانس اول است شاهکارهای تبلیغاتی زیادی تا کنون به ما آموخته.کنفرانسی که از لحاظ اختصاص بودجه رقم قابل قبولی به خود اختصاص داده با دریافت شهریه جهت شرکت در دوره ها کسب و کار خوب برای مجری و دست اندر کاران مهیا کرده است.


تجهیز نخستین کارگاه آموزش چاپ کشور
چهارشنبه 14 تیر 1391 ساعت 01:56
نخستین کارگاه آموزشی صنعت چاپ کشور با حضور یوسف افراش سرپرست دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد‌حسن فکری سرپرست دانشکده علمی _ کاربردی فرهنگ و هنر واحد 5 و جمعی از اهالی صنعت چاپ افتتاح شد.


فراموش نکنیم که فراموش شده‌ها ، فراموش کنندگان را هیچ وقت فراموش نمی‌کنند     
پنجشنبه 15 تیر 1391 ساعت 12:33
این روزها تجلیل از پیشکسوتان بسیار پر رونق شده است؛ هر روز شاهد مراسم‌هایی درگوشه و کنار کشور برای تشکر از پیشکسوتان هستیم. مراسم‌های پرشکوهی که در آن خرج‌های فراوانی می‌شود برای گرفتن چند عکس یادگاری!!!


قانون الزام چاپ کتاب‌‌های بومی در هر استان پیگیری شود
پنجشنبه 15 تیر 1391 ساعت 12:09
مدير چاپخانه اسلامي شهرستان «ازنا» در استان لرستان گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان‌ها در كنار مكاتبه‌هاي اداري و نامه به فرمانداري‌ها، الزام سفارش‌هاي چاپ كتاب به‌صورت بومي در هر شهر را پيگيري کنند.


مسئولین بخوانند ؛ هردم از این باغ بری می رسد
پنجشنبه 15 تیر 1391 ساعت 15:39
دیروز در تحریریه خبر نشسته بودیم که پیک پاکت کوچکی آورد.خوشحال از اینکه تبریک اعیاد شعبانیه به آدرسمان ارسال شده پاکت تحویل شد و وقتی محتویات داخل آن را دیدیم ناخودآگاه آه از نهادمان برخاست.


دوره آموزشی چاپ دیجیتال شهریورماه در تهران برگزار می‌شود     
شنبه 17 تیر 1391 ساعت 12:07
یک دوره آموزشی در حوزه چاپ دیجیتال با همکاری موسسه کساکاوش شهریورماه در تهران برگزار می‌شود.


تخصص‌گرایی نیاز اصلی حوزه صحافی است     
يكشنبه 18 تیر 1391 ساعت 08:31
فعال باسابقه حوزه چاپ و صحافی معتقد است، یکی از مشکلات ریشه‌ای حوزه صحافی، عدم تخصص‌گرایی در این حوزه است و برای رفع مشکلات و فعالیت بهتر به آموزش و پرورش افراد متخصص در این حوزه نیازمندیم.


نرخ تورم خرداد ماه 22.4 درصد / تعرفه چاپ همان تعرفه 1386
دوشنبه 19 تیر 1391 ساعت 22:36
بانک‌مرکزی اعلام کرد: نرخ تورم در خرداد ماه 1391 معادل 22.4درصد است.


سمینارهای آموزشی ـ کاربردی صنعت چاپ برگزار می‌‌شود
دوشنبه 19 تیر 1391 ساعت 15:32
رضا رضایی از برگزاری سمینارهای آموزشی ـ کاربردی صنعت چاپ از سوی دبیرخانه یازدهمین دوره مسابقات تخصصی جشنواره صنعت چاپ ایران خبر داد.


شرايط برگزاري مسابقه را تغيير دهيم     
چهارشنبه 21 تیر 1391 ساعت 00:49
مديركل پيشين دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به بايدها و نبايدهاي مسابقات تخصصي صنعت چاپ، گفت: چگونگي و شرايط برگزاري اين مسابقات مهم‌تر از نفس برگزاري آن است، زيرا اين مسابقات با هدف ارتقا و رشد كيفي صنعت چاپ برگزار مي‌شود و چگونگي رخ دادن آن‌‌ها و شرايط برگزاري مهم است.

جوایز بخش دانشجویی اعلام شد     
سه شنبه 27 تیر 1391 ساعت 13:52
دبیرخانه مسابقات جشنواره صنعت چاپ جوایز و تقدیرهای منتخبین مسابقات دانشجویی را اعلام نمود، منتخبین این دوره از مسابقات دانشجویی همزمان با جشنواره صنعت چاپ در شهریور امسال معرفی خواهند شد.


صنعت چاپ کلاقه‌ای اسکو ساماندهی می‌شود
پنجشنبه 29 تیر 1391 ساعت 13:08
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از ساماندهی وضع صنعت و هنر چاپ کلاقه‌ای در اسکو و رفع مشکلات شاغلان در این بخش خبر داد.


چاپخانه‌های استان دچار بحران بیکاری شده‌اند
پنجشنبه 29 تیر 1391 ساعت 13:05
رئیس اتحادیه چاپخانه داران استان قم گفت: چاپخانه‌های استان به دلیل گرانی کاغذ و ملزومات دچار بحران بیکاری شده‌اند.


پرواز را علامت ممنوع می زنند !!!

شنبه 31 تیر 1391 ساعت 23:57
یادها فراموش نخواهند شد ، حتی به اجبار ؛ صنعت چاپ هم کنفرانس بی مدیریت و به این بی کیفیتی را به همراه عوامل آن فراموش نخواهد کرد...


محمد عطائی‌فرد تالیف کتاب جامع صنعت چاپ را به پایان رساند
شنبه 31 تیر 1391 ساعت 09:49
یکی از اساتید پیشکسوت صنعت چاپ از اتمام نگارش کتابی جامع با موضوع «همه روش‌های صنعت چاپ» خبر داد.
 

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه