PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

صنعت چاپ ایران نیاز به کمپین نخریدن ماشین آلات دست دوم دارد

دنیای امروز تلفیق روز افزونی است از کامپیوتر با زندگی، بعبارتی تمام صنایع دچار تحول بنیادین به نام دیجیتالیسم شده اند.

ابوالفضل ایمنی کارشناس صنعت چاپ، چندی پیش در مقالاتی شرح داده شد که ماشین آلات دست دوم افست معضل بسیار بزرگی برای صنعت چاپ کشور بحساب می آید و بخش های مختلف اقتصادی و تجاری آن مورد بررسی قرار گرفت.(همه زیان های واردات ماشین آلات دست دوم)

و اما نکته دیگر که در این راستا بسیار قابل توجه است ورود بخش جدید به این صنعت بنام دیجیتال است، بعبارتی صنعت چاپ نیز مانند همه صنایع جهان دچار انقلاب بزرگ هزاره سوم یعنی کامپیوتر و دیجیتالیسم شده است.

 تلفیق دیجیتال با صنعت چاپ به بسرعت درحال پیشرفت است، اتفاقی که در چند سال آینده شکل این صنعت را دچار تغییراتی شگرف خواهد کرد و لیبل اکسپو2015 و دروپا 2016 بزودی خبرهای فراوانی در این زمینه به همراه خواهند داشت.

متاسفانه در ایران شاهد ظهور و بروز روز افزون فروشندگان و واسطه های ماشین آلات دست چندم هستیم، اتفاقی که شاید بظاهر یک کسب و کار باشد اما در باطن خود یک فاجعه ملی صنعتی نهفته دارد.

با نگاهی دقیق تر به کشورهای همسایه شاهد رشد نسبی صنعت چاپ با توجه به نبود موضوعی به نام تحریم ها هستیم، به عبارتی همسایگان از افغاستان، ترکمنستان تا امارات و قطر اسب چاپ دیجیتال خود را آرام آرام زین می کنند و در مقابل ایران با سرعت و همکاری گروهی مافیای مخوف دست دوم و واسطه ها به سمت گورستان ماشین آلات فرسوده در حرکت است.ماشین آلاتی که بزودی و با توجه به رشد صنعت چاپ دیجیتال مشتری اول و آخرش ایران و ایرانی است و بس.

اتحادیه هم یا شناخت و دانشی در این رابطه ندارد یا وارد ماجرا نشده، از سوی دیگر این مدیران نگاهی به صنعت چاپ دیجیتال و انقلاب عظیم تکنولوژی دیجیتال ندارند و یا آن را مرتبط به چاپ سنتی و ماشین ملخی و لترپرس نمی دانند که تدبیری مانند سایر مشکلات برایش بیاندیشند، پس این اهالی و صاحبان اصلی این صنعت اند که باید به فکر سرمایه خود باشند.

صنعت چاپ ایران شاید اکنون بیشتر از هر زمان نیاز به اتحاد و ایجاد کمپین نخریدن و جلوگیری از واردات ماشین آلات دست دوم و دست چندم دارد

 کمپینی که می تواند رستاخیز دیجیتال را به اهالی معرفی کند در برابر سیل عظیم آن مقاوم سازی کند

 کمپینی که برای پسا تحریم و اتفاقات آن برنامه و سیاست گذاری کند

کمپینی که پشت درهای بسته و فقط برای چند نفر خاص نباشد

 کمپین ملی نخریدن ماشین دست دوم در صنعت چاپ کشور.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نظر خود را بیان کنید