درحالیکه هنوز اتحادیه چاپخانه داران تهران از خواب زمستانی برنخواتسه شاهد هستیم که اتحادیه های فعال دیگر در همین شرایط اقتصادی حاکم بر کشور فعال هستند و مدیران و مسئولان آن برای رفع مشکلات اعضای خود به تکاپو می پردازند.
در راستای فعالیت اتحادیه ها شهرستان ، رئیس اتحادیه چاپخانه داران قم با اشاره به اینکه طبق قانون چاپخانهها جز زیرمجموعههای وزارت ارشاد محسوب شده و نباید مالیات دهند، گفت: متأسفانه هم اکنون مالیات چاپخانه دارها به دور از هرگونه انصاف و عدلی وضعی میشود.
مجتبی محمودیان در گفتگو با مهر، اظهار داشت: با توجه به شرایط تبلیغات انتخاباتی میزان کار چاپخانهها به طور موقت افزایش یافته بود اما این افزایش ساعات کار موقتی است و کاملا کوتاه مدت است.
وی ادامه داد: برای چاپ پوسترهای انتخاباتی چاپخانهها طبق سفارش مشتری کار میکنند و خود سفارش دهندگان ملزومات و کاغذهای خود را تامین میکنند و ما صرفا پوسترها را چاپ میکنیم.
وی در این زمینه افزود: در بحث انتخابات ریاست جمهوری بیشتر تبلیغات در رسانههای صوتی و تصویی انجام شد و یا در انتخابات شورای شهر نیز از تبلیغات پیامکی استفاده میشد، همچنین به دلیل افزایش قیمت کاغذ تبلیغات کاغذی نیز با اندازه کوچک چاپ شد.
محمودیان تاکید کرد: شرایط چاپخانهها در سال جدید نیز بدتر از سال قبل شده است و میزان ساعات کاری با توجه به کاهش فروش کتاب در نمایشگاهها و کاهش سفارش ناشران بسیار کمتر شده است.
رئیس اتحادیه ناشران قم با بیان اینکه زمانی که کار چاپ کاهش یابد قطعا شاهد تعدیل نیرو نیز خواهیم بود، گفت: البته در این زمینه تعطیلی مطلق چاپخانهها را نداشتیم اما ساعات کاری به کمترین میزان خود رسیده است.
وی با بیان اینکه چاپخانهها طبق قانون زیر مجموعه وزارت ارشاد هستند و نباید مالیات بپردازند، گفت: هم اکنون نه تنها این قانون رعایت نمیشود و چاپخانهها باید مالیات بدهند، بلکه مالیاتها دور از انصاف و عدل است.
پیگیری های که از سوی فعالان این حوزه بخصوص در شهرستانها انجام می شود قابل تقدیر است ، موضوعی که از سوی اتحادیه چاپخانه داران تهران که خود در اصطلاح دایه دار بزرگی می داند مانند اکثر فعالیت های دیگر مغفول مانده و فقط نزدیک به انتخابات هیات مدیره به صورت شعار و مانور تبلیغاتی در زمان اندک مطرح می شود.
در صورتی که با یپگیری افرادی قانون بلد و با دانش موضوع مالیات چاپخانه داران سالها پیش باید حل می شد، اما شاید به دلایلی پنهان نه تنها این کار از راه قانونی پیگیری نشده و نمی شود بلکه با نامه پراکنی های بسیار ناشیانه این موضوع هر روز بیشتر به حاشیه می رود و جالب اینکه این نامه های بی هدف ودر برخی موارد ناشیانه و بی تدبیرانه رزومه تبلیغاتی برخی برای ورود به هیات مدیره می گردد.
به هرحال با حضور رسانه های اینترنتی و به روز امید آن می رود که انتخابات هیات مدیره چاپخانه داران تهران دچار تغییراتی مثبت در روند انتخاب اصلح برای صنف و صنعت چاپ گردد.
شما می توانید نظرات خود را در ارتباط با این خبر ارسال نمایید تا با نام خودتان در این خبرگزاری انتشار یابد