به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، در ادامه نگاهی خواهیم داشت به مشکلات تولید این محصول در صنایع دیگر.یکی از مشکلات تولید IML تعداد حفرههای (Cavity) پایین سیستم تزریق و زمانبر بودن سیکل تولید است.
تعداد نرمال و معمول حفرهها برای IML بین 2 تا 4 است، چون هر چقدر تعداد حفرهها بالاتر برود، حجم دستگاه باید بزرگتر شود و پیچیدگیهای سیستم در قسمت رباتها و کنترلکنندهها سخت میشود. ضمن اینکه اگر خطایی در فرآیند رخ دهد، امکان تشخیص آن مشکلتر میشود و دیرتر به خطا پی خواهیم برد.
چون برای این فرآیند باید کاملا ظروف را دید تا مشکلی وجود نداشته باشد، زمان سیکل تولید برای ظروف IML بین 3 تا 4 ثانیه برای ظروف سبک و کم حجم و 15 تا 30 ثانیه برای ظروف 5 تا 10 کیلوگرمی است.
هماهنگی بین طراحی ربات، رباتساز، قالبساز و ماشینساز میتواند سیکل تولید را به حداقل برساند و همینطور بازده مناسب تری ارایه گردد.
در حال حاضربرای نصب این دستگاهی با خروجی و تولید 20 تا 40 هزار ظرف IML را در شبانهروز، سرمایهگذاری بطور نسبی پانزده میلیارد ریال نیاز است. شایان ذکر است این مبلغ برای صنایع لبنی که تیراژ قابل توجه ای در تولید دارند عدد قابل ملاحظهای محسوب نمیشود.
الان قفسههای سوپرمارکت بیشتر کشورها، مملو از ظروف IML است و لیبلهای قدیمی در حال برچیده شدن است.
در ایران IML رشد قابل توجه ای را به خود اختصاص داده است و این روند هنوز بصورت سعودی در جریان است، کیفیت مناسب این دست از بسته بندی ها باعث توجه سایر بخش ها به این روش شده است.
با نگاهی به بسته بندی های IML به این نتیجه می رسیم که این بسته بندی یک تبلیغ دایمی است و کیفیت آن قابل کپیبرداری نیست و میتوان با هزینه کمی، برند و کپیرایت را محافظت کرد.