PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

معدود انتقادات مطبوعات چاپی/ اشتباه یک خبر گزاری!!!؟

متاسفانه وقتی به معدود نشریات صنعت چاپ برای اخبار و مسایل این صنعت سری می زنی اینگونه برداشت می شود که همه مدیران در کل، گل و بلبل اند و فقط اقتصاد خراب کشور صنعت چاپ را به سوی این رکود سوق داده است؛ البته این برای آن دسته از مطبوعات است که تولید خبر دارند و گرنه مجله ای هم وجود دارد که کاملا کپی برداری می کند و به هر طریق ممکن آگهی جذب می کند و همواره به دلیل چاپ عکس آقایان جوایز احتمالی را برده و می برد.

متاسفانه وقتی به معدود نشریات صنعت چاپ برای اخبار و مسایل این صنعت سری می زنی اینگونه برداشت می شود که همه مدیران در کل، گل و بلبل اند و فقط اقتصاد خراب کشور صنعت چاپ را به سوی این رکود سوق داده است؛ البته این برای آن دسته از مطبوعات است که تولید خبر دارند و گرنه مجله ای هم وجود دارد که کاملا کپی برداری می کند و به هر طریق ممکن آگهی جذب می کند و همواره به دلیل چاپ عکس آقایان جوایز احتمالی را برده و می برد.

 

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، در این میان نیز هستند مطبوعات خبرنگارانی که سوای دنیای مادی فکر می کنند و همه چیز و همه کس را پول نمی دانند و با تمام مرارت های ممکن در عرصه مطبوعات تخصصی فعالیت می کنند.

 

آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران برای این بزرگ مردان و زنان بی ادعا آرزوی توفیق دارد و امیدواریم دست در دست هم به پویایی و رشد این صنعت کمک نمایی و دژخیمان  و آفاتشان را برای این فراصنعت نمایان کنیم.

 

نشریه چاپ و تبلیغات در راستای شفاف سازی موضوعات مالی تعاونی چاپخانه داران تهران در شماره 58 خود سوالات و ابهامات موجود این تعاونی را به این گونه مطرح نموده است :

 

اشتباه یک خبر گزاری؟!

 

تعاونی چاپخانه داران پس از یک سکوت چند ساله بالاخره با خبرگزاری مهر صحبت کرد.

 

این در حالی است که در سال های گذشته نشریات تخصصی به دنبال مصاحبه با این تعاونی بوده اند.

 

متاسفانه در جریان ارسال این خبر اتفاق جالبی نیز بوجود آمد. تیتر خبر حاکی از سود 8 میلیارد تومانی تعاونی چاپخانه داران آن هم در سال 92 بود که البته بعد از چندی خبر تغییر کرد و گردش مالی 8 میلیاردی تعاونی مطرح شد.

 

نکته ای که برای نشریات و سایت های تخصصی در هاله ای از ابهام وجود دارد این است که چطور شد تعاونی به جای اینکه با نشریات تخصصی به گفتمان بنشیند دست به چاپ یک نشریه زده است؟

 

آیا دست اندرکاران به نشریات تخصصی اطمینان ندارد؟ آیا از پرسش های مطرح شده از طرف مطبوعات تخصصی رویگردان است؟

 

اگر مسئولان صنف به جای صحبت کردن با نشریات تخصصی فقط به نشریات و خبرگزاری های عمومی علاقه مند است دلیل آن چیست؟

 

آیا به خاطر این نیست که نشریات غیرتخصصی آشنایی با صنف و موارد مطرح شده در آن ندارند؟

 

نشریه چاپ و تبلیغات علاقه مند است تا دیدگاه های چاپخانه داران عزیز را در این مورد بداند.

 

آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران نیز آماده دریافت نظرات و موضوعات در این راستا است و از کلیه دست اندر کاران و صاحب نظران صنعت چاپ کشور بخصوص اعضای فهیم این تعاونی درخواست دارد تا ما را در ارایه نظرات و موضوعات مطروحه بیشتر یاری رسانند .

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نظر خود را بیان کنید