PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

نگاهی به دستاوردهای پاویون ملی صنعت چاپ و بسته بندی ایران در نمایشگاه چاپ دبی 2019

گسترش تعاملات فعالان چاپ و بسته‌بندی ایران با کشورهای منطقه مانند عربستان، سوریه، عمان، عراق، قطر، افغانستان و ... از دستاوردهای حضور پاویون ایران در نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی دبی 2019 به شمار می‌آید.

آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، بابک عابدین، رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران ، با اشاره به نتایج حضور چاپخانه‌داران ایرانی در نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی دبی 2019 گفت: با شروع فعالیت پاویون، مراجعات مختلفی از کشورهای عربستان، سوریه، عمان، عراق، قطر، امارات متحده عربی، اردن، افغانستان، ارمنستان به غرفه ما درباره توسعه همکاری‌ها انجام شد.

وی ادامه داد:استقبال چشمگیری از صنعتگران ایرانی صورت گرفت، در این زمینه سفارش‌های بسیار خوبی در حوزه چاپ امنیتی، تولید کارتن و ورق، چاپ جعبه و لفاف‌های انعطاف‌پذیر،‌چاپ ورق آلمینیوم از کشورهای مختلف داشتیم.

عابدین با بیان اینکه گسترش تعاملات فعالان چاپ و بسته‌بندی ایران با کشورهای منطقه از جمله اولویت‌های برنامه‌های پاویون ایران بود، عنوان کرد: در این روزها مراجعات زیادی از عراق و منطقه اقلیم کردستان برای چاپ کتاب و نشریه داشتیم اما به دلیل ممنوعیت صادرات کاغذ تحریر و کتاب عملا ثبت سفارش در این حوزه با محدودیت روبه‌رو بود.

وی یادآور شد: به دلیل محدودیت تامین کاغذ تحریر و مشکلات این حوزه، با وجود توانمندی‌های دست‌اندرکاران کشور نتوانستیم سفارش برای چاپ کتاب و نشریات داشته باشیم.

عابدین همچنین درباره کشورهای هدف چاپخانه‌داران ایران، توضیح داد: کشورهای هدف ما در این نمایشگاه، عراق، افغانستان، ترکیه، عمان، قطر و چین بودند و نشست‌ها و مذاکرات بسیار خوبی برای توسعه همکاری‌ها در پاویون ایران انجام شد که در آینده نزدیک اخبار بیشتری در این رابطه منتشرخواهد شد.

وی تاکید کرد: همچنین در این پاویون تعاملات خوبی با انجمن‌ چاپ و بسته‌بندی چین و هیات چاپ کشورهای افغانستان، سوریه و عمان داشتیم که برخی از آن‌ها به همکاری منتج شد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ با بیان اینکه امسال در نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی دبی تلاش کردیم در جهت شعار سال 1398 گام برداریم، گفت: به دلیل تحریم‌های ظالمانه بر علیه ایران، حضور پررنگ و قوی پاویون ایران در نمایشگاه دبی به بسیاری از کشورهای منطقه نشان داد که ایران همچنان تولید و صادرات را مانند گذشته دنبال می‌کند، اگرچه پرداخت و دریافت مالی با کمی مشکل روبه‌رو است.

به گفته وی، حضور چاپخانه‌داران ایرانی نشان داد که صنعت چاپ کشور این توانایی را دارد؛ تولید و صنایع داخلی در کشور رونق دارد و می‌توانیم با تکیه بر این توانمندی‌ها مسیر حضور در بازارهای جهانی را دنبال کنیم.

نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی دبی 15 تا 18 آپریل 2019 (26 تا 29 فروردین 1398) در مرکز تجارت جهانی دبی، سالن‌های زعبیل برگزار شد و پاویون ملی صنعت چاپ و بسته بندی ایران به همت اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته بندی پنجمین حضور موفق خود را تجربه کرد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نظر خود را بیان کنید