PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

ژاپن بازاری مستعد برای صادرات و واردت صنعت چاپ ایران

اولین حضور صنعتگران چاپ ایران در نمایشگاه بزرگ صنعت چاپ ژاپن با پیگیری و هدایت اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران محقق گردید تا اولین گامهای همکاری با سومین اقتنصاد دنیا مهیا گردد.


آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، این حضور را از چندین منظر می توان بررسی نمود، اول اینکه حضور هیات ایرانی در این نمایشگاه خبر از فعالیت و توانمندی دست اندرکاران این صنعت و اشتیاق به تجارت در سطح بین المللی می دهد؛ در بازدید های گذشته که از سایر نمایشگاه های خارجی داشتیم شاهد بودیم که از صنعت چاپ ایران اطلاعات بسیار اندکی در دست است و تصویر نادرستی از سطح دانش و تکنیکال ایران دارند.این دست از حضور و مذاکرات دیدگاه متفاوتی از صنعت چاپ و بسته بندی ایران در بعد بین المللی ایجاد می کند که مسیر مراودات تجاری را برای دوره های بعدی و تجار و صنعتگران هموار تر می نماید.

دوم، شناخت صنعتگران ایرانی از روند توسعه ای بازار صنعت چاپ در دنیایی پیشرفته با حضور در این دست از نمایشگاه ها فراهم می گردد. صنعت چاپ در سه دهه اخیر و با سرعت یافتن تکنولوژی و نسل دوم اینترنت نشان داده که تغییراتی شگرفی خواهد داشت، تغغیراتی که اگر به آن توجه نشود در زمان کوتاهی از گردونه تولید و رقابت کنارتان می گذارد. کافی است از دروپای 2008 تا نمایشگاه 2018 IGAS توکیو یه مرور ساده کنیم ضریب نفوذ دیجیتال و تغییر ژنتیک ماشین آلات گواه این مدعا خواهد بود.

سوم، سبک برگزاری نمایشگاه و استقبال برندهای وطنی از نمایشگاه از دیگر نکات مورد توجه نمایشگاه صنعت چاپ ژاپن بود، وقتی در نمایشگاه ها بزرگ دنیا حضور داشته باشید صاحب نام هایی چون هایدلبرگ، رولند، ک ب آ و... چنان با قدرت و شکوه حضور می یابند که کمتر برندی امکان خودنمایی پیدا می کند، اما در نمایشگاه چاپ ژاپن برندهای ژاپنی به نوعی با حمایت از نمایشگاه بزرگترین غرفه ها و بیشترین تبلیغات را به خود اختصاص میدهند و این مهم درحالی اتاق می افتد که صاحبنامها به یک حضور اکتفا میکنند.
در نمایشگاه چاپ2018 توکیو هایدلبرگ، فلینت گروپ و بسیاری از برندها مطرح ماشین ساز و ملزومات حضور داشتند اما عرصه برای ژاپنی ها انگار مهیاتر بود حتی زبان بین المللی کمتر استفاده می شد و تکلم ژاپنی قالب بود.

چهارم، پرستیژ بین المللی صنعت چاپ نکته ای است که تنها با حضور در نمایشگاه های بزرگ و معتبر به دست می آید، چاپنا پرینت که بزرگترین نمایشگاه چاپ جهان است با تمام اختلافات دو کشور چین وژاپن حضور داشت، سمینار تخصصی برگزار کرد.
وقتی به قسمت بین الملل نمایشگاه چاپ توکیو سر می زدید اکثر برگزار کنندگان معتبر نمایشگاهی جهان حضور داشتند و قریب به اتفاق غرفه گذاران را می شناختند و به دیدار آنها می رفتند.
به نوعی می توان گفت که صنعت چاپ در عرصه بین المللی یک خانواده بزرگ است و خوشبختانه در چند سال اخیر به همت اتحادیه صادرکننندگان صنعت چاپ، جمهوری اسلامی ایران نیز در این عرصه حضور یافته و با تلاش صنعتگران خود نامی برای خود دست پا کرده است، شهرتی بین المللی که برای تمام ایرانیان قابل استفاده است.
تا چندی پیش حضور صنعتگران ایرانی جزیره ای و گهگاه بود، اما با حمایت و پشتیبانی اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران و حضور های بین المللی در نمایشگاه بزرگ و صاحب نامی چون دروپا، لیبل اکسپو و... اکنون نگاه جهانی و بین المللی به این صنعت تغییر یافته هرچند که هنوز راهی طولانی در پیش است.
صنعت چاپ ایران بازاری مستعد برای صادرات و واردات از کشور ژاپن است و این حضور بی شک اولین دریچه بزرگ و موفق مراوادات بین المللی چاپ و بسته بندی دوکشور خواهد بود.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نظر خود را بیان کنید