PAPNA.ir ...

چابک سواری سعودی در صنایع چاپ و بسته بندی خاورمیانه

از آغاز تحولات اقتصادی و سیاسی اخیر درعربستان سعودی کمتر کسی به حوزه صنعت چاپ، بسته بندی و کاغذ این کشور نگاهی مو شکافانه داشته است و بیشتر تمرکز بر نفت و گاز و جنگ بوده است. آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، ابوالفضل ایمنی، صنایع چاپ، بسته بندی ...

ورود رباتها به صنعت چاپ و آینده آنها در این صنعت

ورود رباتها به صنعت چاپ، به عنوان یکی از نمادهای اتوماسیون صنعتی، در دهه گذشته به شدت افزایش یافته است. این ربات ها می‌توانند در کلیه مراحل فرآیند چاپ، از جمله طراحی، چاپ، برش و مراحلی تکمیلی ، به طور کاملاً خودکار عمل کنند و بهبود کارایی ...

پیشنهاد استراتژی های بقا برای چاپخانه در شرایط بحرانی سال1402

در دنیای امروز اقتصاد، چاپخانه‌ها با چالش‌های بسیاری روبرو هستند، به خصوص در شرایط بحرانی مانند ایران. بحران‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی به شدت بر تولید و فعالیت چاپخانه‌ها تأثیر گذارند. در این شرایط، یکی از بهترین راهکارها برای ...

10 پیشنهاد برای ترسیم آینده صنعت چاپ

همواره ترسیم آینده دشوار، هیجان انگیز، گاهی ترسناک و همیشه نیازمند تجربه ودانش بسیار زیادی است، بخصوص وقتی این پیش بینی ها برای یک بخش یا یک صنعت باشد. آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، ابوالفضل ایمنی، در ادامه تلاش کردیم نگاهی بیندازیم به آینده ...

پاویون صنعت چاپ ایران برندی قدرتمند در خاورمیانه

سفارشات خوبی در زمینه تولیدات صنایع چاپ و بسته بندی دریافت کردیم؛ اما مهم تر از آن کسب اعتبار برای اهالی صنایع چاپ و بسته بندی ایران بود که این مهم نیز به سرانجام رسید. پاویون صنعت چاپ ایران در منطقه خاورمیانه به یک برند تبدیل شده است؛ و به عنوان ...

حسین محمدی پیشکسوت صنعت چاپ: از صنف چاپ به دلیل حمایت از آقای ابوالحسنی عذرخواهی می‌کنم

اتحادیه چاپخانه داران تهران پس از انتصاب مسئول جدید از سوی سازمان صمت در یکسال نیم گذشته حواشی متعدد که ایجاد نموده و از سوی دیگر به گواه اعضا و فعالین صنعت چاپ بدون خروجی بوده است. این عدم خروجی و حاشیه سازی مورد نقد و اعتراض آشکار و پنهان اعضا ...

نگاهی به وعده های بی حاصل و حواشی اتحادیه چاپخانه داران تهران!

اتحادیه چاپخانه داران تهران طی مدت فعالیت هیات مدیره جدید خود طی یکسال گذشته بیش از 160 چاپخانه تعطیل ورشکسته یا از گردونه تولید خارج شده می بیند و با رویکرد ایجاد حواشی بسیار و درگیری با تعاونی چاپخانه داران تهران، تعاونی لیتوگرافان تهران، اتحادیه ...

بلاک چین آینده بسته بندی و زنجیره تامین را شکل می دهد

از آنجایی که کسب‌وکارها در سراسر جهان به دنبال افزایش کارایی، امنیت، شفافیت و کاهش کاغذبازی هستند، تمرکززدایی جایگاهی مرکزی پیدا می‌کند. با انقلاب صنعتی چهارم، انبوهی از فناوری های بسیار پیشرفته و راه حل های مرتبط به بخشی از این نیاز برای ...

نقدی بر نخستین آئین بزرگداشت اهالی صنعت چاپ تهران

همانطور که پیشتر بر اساس شناخت و همچنین تجربه جشنواره هجدهم صنعت چاپ گوش زد کرده بودیم حضور ناشیانه، بی تجربه و اعمال سلیقه تشکلها حواشی بسیاری بوجود می آورد؛ و مدیران ارشاد استان تهران به این موضوع -شاید از سر بی تجربگی- توجه نکردند و یا ندیدند، ...

پاسخ تعاونی چاپخانه داران به حاشیه سازی اتحادیه چاپخانه داران تهران

حاشیه های اتحادیه چاپخانه داران تهران هر روز ابعاد تازه تری به خود میگیرد. همانطور که چند ماه پیش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران نوشت زیاده خواهی و رفتارهای حاشیه ساز از سوی اتحادیه چاپخانه داران کلید آغاز تنش این اتحادیه با تعاونی چاپخانه داران ...

چاپخانه شهر بی دفاع

ورشکستگی بیش از یکصد و شصت چاپخانه در تهران طی یک سال گذشته یکی از بزرگترین زنگ خطرهای صنعتی را برای کشور بصدا در آورده است. آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، کاهش میزان سفارشات، کمبود مواد اولیه ، نابسامانی و عدم وجود برنامه ریزی لازم در اتحادیه ...

حقوق اعضا یا حمایت اتحادیه از چاپخانه های دولتی ؛ مسئله این است

  صدها چاپخانه ورشکسته و تعطیل در مقابل رفتار پارادوکسیکال اتحادیه چاپخانه داران تهران آینده تاریک را برای دست اندرکاران و سرمایه گذاران در صنعت چاپ به تصویر می کشد. آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، سال گذشته خبر ورود چاپخانه ها به بورس که ...

ادامه روند تعطیلی و ورشکستگی چاپخانه داران

هرچند به اخبار افزایش نرخ ملزومات مصرفی چاپ کمتر پرداخته می شود درحالی که نقش بسیار مهمی در بها تمام شده تولید دارد، اما دیروز مدیر عامل تعاونی لیتوگرافان بر اساس مدارک اعلام کرد نرخ زینک مصرفی بزودی افزایش چشمگیری خواهد داشت؛ از سوی دیگر افزایش ...

شانزده تیر روز ابطال صندوق رای و بی اهمیتی به انتخابات و آرا اهالی چاپ

دوسال پیش اتاق اصناف با همکاری سازمان صمت با خروجی خود از یک انتخابات صنفی در صنعت چاپ پایتخت ثابت کرد که صندوق رای در صنف چاپخانه داران- احیانا تمام تشکل‌های صنفی- معنی ندارد و انتخابات جای خود را به انتصابات فرمایشی داده است.   ...

اتحادیه بی خرد علیه اعضا!!!

 در تعریف یک تشکل و اتحادیه آمده است: اتحادیه صنفی تشکیل شده از افرادی خوشنام از هر صنف و گاها چند صنف مرتبط دارای یک اتحادیه بوده و افرادی منتخب از آن صنف‌ها به منظور حمایت از حقوق صنفی آن رسته مشاغل و ایجاد همکاری در میان کسبه آن صنف و ...

ورشکستگی فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی پروژه صدچهره چاپ

داستان از بیکاری یا کم کاری دو تهیه کنندگان سینما آغاز شد. پروژه ایی بنام صدچهره صنعت چاپ به قیمت هر نفر پنج میلیون و پانصد هزارتومان کلید خورد و توسط ضلع سوم ماجرا غلامرضا شجاع در گروه شخصی وی اطلاع رسانی و نشست‌هایی با موافقان برگزار شد. ...

سر نوشت مبهم مالی درآمد اتحادیه ها از نمایشگاهی که فقط به نام آنهاست؟!

نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی تهران همواره طی مدت برگزاری با رونق و توجه اهالی و دست اندرکاران مواجه بوده و متعاقبا این رونق با سود بسیار قابل توجه برابر است. به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، از سال ۱۳۹۶ مجوز برگزاری نمایشگاه بین ...

تجمیع چاپخانه های کوچک، ویروس کرونا وصنعت چاپ لبیل

سالهاست که در ایران بحث واحدهای چاپی بزرگ و مجهز در برابر واحدهای کوچک چاپ مطرح است و همواره اهالی و دست اندر کاران درپی یافتن راهکاری برای خروج از این بحران مدت دار و مخرب هستند. آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، با شیوع و پاندمی ویروس کرونا اکنون ...

آیا از دروپا 2021 در ایران استقبال خواهد شد

با شیوع سراسری ویروس کرونا بزرگترین رویدادهای نمایشگاهی صنعت چاپ جهان یعنی دروپا پس از کش و قوس‌های فراوان اعلام تاخیر یکساله در برگزاری نمود و نمایشگاه را به سال 2021 میلادی موکول کرد. آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، حالا پس از گذشت مدتی از ...

بررسی کسب و کارهای چاپک در صنعت چاپ

آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران در اولین برنامه زنده خود در پیج اینستاگرام به بررسی کسب وکار های چابک در صنعت چاپ از منظر استراتژی اقیانوس آبی پرداخت.به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، یکی از مهمترین و شاید اصلی ترین موضوعات در دنیای صنعت ...

برگزاری اولین دوره آموزشی آنلاین صنعت چاپ

در دنیای کنونی اکثریت کارها بصورت آنلاین قابل اجرا بود، باظهور ویروس کرونا جایگاه فعالیت آنلاین بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت. آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، در همین راستا سرانجام اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته بندی ایران مانند همیشه به ...

مشتریان از دست رفته را چگونه بازیابی کنیم

یکی از موارد موجود در بین اصول پذیرفته شده در کسب و کار این است که همواره نگهداری مشتریان موجود ارزان تر از بدست آوردن مشتریان جدید است. پس کسب اطمینان از خوشحال نگه داشتن مشتریان فعلی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، در دنیای واقعی در نظر داشتن و رعایت این مسئله کار ساده ای نیست، خصوصا که گه گاه مسائلی خارج از کنترل شما رخ می دهد و مشتری تصمیم می گیرد ادامه فعالیت و تجارت خود را به جای دیگری انتقال دهد.

اما باز هم این بدان معنا نیست که شما آن مشتری را برای همیشه از دست داده اید. در حقیقت حتی در نقطه ای که مشتری شما تنها چند قدم با خارج شدن از در فاصله دارد، شما می توانید با اتخاذ راهکارها و استراتژی های خاصی برای بازگرداندن وی برنامه ریزی کنید. در ادامه پنج راهکار برای بازیابی مشتریان پیشنهاد می کنیم.

1- دلیل این موضوع را بیابید

مشتریان شما هرگز بدون دلیل شما را ترک نمی کنند، پس حتما دلیل این موضوع را پیدا کنید. یک تحلیل از نقاط ضعف و قوت و فرصت و تهدید سازمان تهیه کنید و ببینید چرا محصول یا خدمات شما دیگر آن ارزشی که قبلا ارائه می داده است را برای مشتری ندارد.

آیا محصول ارائه شده شما با توجه به شرایط جدید بازار نسبت به قیمتی که طلب می کنید، همچنان قابل رقابت است؟ آیا بازار از شما جلوتر است؟ رابطه شما با مشتری چطور؟

اگر در ارزیابی وضعیت شرکت، محصول و خودتان نمی توانید جانب بی طرفی را در نظر بگیرید، از شخصی خارج از تیم اجرایی و مدیریتی خودتان بخواهید این کار را برای شما انجام دهد. این کار نه تنها یک قدم اول مهم است در بازگرداندن مشتری است، بلکه در کسب اطمینان از عدم ترک دیگر مشتریان نیز قدمی مهم و بسیار حیاتی به شمار می رود.

2- آن را بصورت مکتوب در بیاورید

شما نیاز به برنامه عملی دارید، و این به معنای تهیه یک برنامه کتبی برای بدست آوردن مجدد آن مشتری می باشد. یک برنامه زمانی هم باید برای ملاقات و پیگیری مشتری خود در نظر بگیرید.

برای این ملاقات و پیگیری خیلی نباید عجله کنید. البته برخی از شرکت ها هم هستند که یک فاصله زمانی 1.5 تا 2 سال را به این منظور در نظر می گیرند، که این هم اشتباهی دیگر است.

شما باید این برنامه زمانی را بگونه ای در نظر بگیرید که بسیار زیرکانه و طبق برنامه و منطق باشد، اما در عین حال در نظر مشتری کاملا اتفاقی در نظر گرفته شود. نباید اجازه دهید که مشتری شما بطور کلی شما را فراموش کند، بلکه همواره باید دلیلی برای ارتباط مجدد با وی برای خود پیدا کنید.

3- آمادگی عقب کشیدن داشته باشید

لزوما تمام برنامه های خود را بر بازگرداندن آن مشتری قرار ندهید. ممکن است بر اساس شرایط شما و بازار موجود کنار کشیدن از آن محصول و بازار و حفظ بخش کوچکی از سهم بازار منطقی تر به نظر برسد.

می توانید بجای ارائه محصول اصلی و قبلی خود نظر مثبت مشتری را در ارائه یک محصول کوچکتر و با سود کمتر دریافت کنید و سپس با مرور زمان پیشنهاد های بزرگتری را به وی ارائه کنید.

4- از مشتری خود درخواست یک جلسه پیش از خروج داشته باشید

از مشتری خود درخواست جلسه ای برای کسب اطلاعات در رابطه با تصمیم وی همچنین رابطه خود با وی داشته باشید. چه عواملی و فاکتورهایی باعث اتخاذ این تصمیم از جانب وی شده است؟

حالت تدافعی نداشته باشید، و در صورت نیاز ضمن قبول مسئولیت عذرخواهی کنید. از این فرصت ضمن کسب اطلاعات در مورد مشتری و نیازهای وی استفاده کنید. فراهم آورنده جدید ممکن است فرصت پرسیدن این سوالها را از مشتری نداشته باشد، پس این خود فرصتی برای شما جهت بازگرداندن وی می باشد.

5- بجای شرکت، خودتان از معامله خارج شوید

رابطه یک مشتری و فروشنده تا حدودی شبیه به رابطه یک عاشق و معشوق هم هست.

پس از مشتری خود نهایتا بپرسید: “آیا مسئله شما من هستم؟”

گاهی دو شرکت برای هم مناسب هستند، اما دو عضو این شرکت با هم همسو نیستند. در این شرایط بهتر است از سود خود به نفع شرکت کنار بکشید. پرسیدن این سوال حتی ممکن است شرایط را برای گفتگو های بعدی و سازنده تر هم باز کند.

همچنین توجه داشته باشید که در هر کسب و کاری نباید خیلی احساسی برخورد کرد و همواره باید توجه داشته باشید که هیچ چیز ابدی نیست. گاهی اوقات هم باید به از دست دادن یک مشتری به عنوان یک فرصت برای بدست آوردن و حفظ یک مشتری با قیمت و هزینه ای کمتر نگاه کنید و برای محقق ساختن آن تلاش کنید.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی