PAPNA.ir ...

چابک سواری سعودی در صنایع چاپ و بسته بندی خاورمیانه

از آغاز تحولات اقتصادی و سیاسی اخیر درعربستان سعودی کمتر کسی به حوزه صنعت چاپ، بسته بندی و کاغذ این کشور نگاهی مو شکافانه داشته است و بیشتر تمرکز بر نفت و گاز و جنگ بوده است. آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، ابوالفضل ایمنی، صنایع چاپ، بسته بندی ...

ورود رباتها به صنعت چاپ و آینده آنها در این صنعت

ورود رباتها به صنعت چاپ، به عنوان یکی از نمادهای اتوماسیون صنعتی، در دهه گذشته به شدت افزایش یافته است. این ربات ها می‌توانند در کلیه مراحل فرآیند چاپ، از جمله طراحی، چاپ، برش و مراحلی تکمیلی ، به طور کاملاً خودکار عمل کنند و بهبود کارایی ...

پیشنهاد استراتژی های بقا برای چاپخانه در شرایط بحرانی سال1402

در دنیای امروز اقتصاد، چاپخانه‌ها با چالش‌های بسیاری روبرو هستند، به خصوص در شرایط بحرانی مانند ایران. بحران‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی به شدت بر تولید و فعالیت چاپخانه‌ها تأثیر گذارند. در این شرایط، یکی از بهترین راهکارها برای ...

10 پیشنهاد برای ترسیم آینده صنعت چاپ

همواره ترسیم آینده دشوار، هیجان انگیز، گاهی ترسناک و همیشه نیازمند تجربه ودانش بسیار زیادی است، بخصوص وقتی این پیش بینی ها برای یک بخش یا یک صنعت باشد. آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، ابوالفضل ایمنی، در ادامه تلاش کردیم نگاهی بیندازیم به آینده ...

پاویون صنعت چاپ ایران برندی قدرتمند در خاورمیانه

سفارشات خوبی در زمینه تولیدات صنایع چاپ و بسته بندی دریافت کردیم؛ اما مهم تر از آن کسب اعتبار برای اهالی صنایع چاپ و بسته بندی ایران بود که این مهم نیز به سرانجام رسید. پاویون صنعت چاپ ایران در منطقه خاورمیانه به یک برند تبدیل شده است؛ و به عنوان ...

حسین محمدی پیشکسوت صنعت چاپ: از صنف چاپ به دلیل حمایت از آقای ابوالحسنی عذرخواهی می‌کنم

اتحادیه چاپخانه داران تهران پس از انتصاب مسئول جدید از سوی سازمان صمت در یکسال نیم گذشته حواشی متعدد که ایجاد نموده و از سوی دیگر به گواه اعضا و فعالین صنعت چاپ بدون خروجی بوده است. این عدم خروجی و حاشیه سازی مورد نقد و اعتراض آشکار و پنهان اعضا ...

نگاهی به وعده های بی حاصل و حواشی اتحادیه چاپخانه داران تهران!

اتحادیه چاپخانه داران تهران طی مدت فعالیت هیات مدیره جدید خود طی یکسال گذشته بیش از 160 چاپخانه تعطیل ورشکسته یا از گردونه تولید خارج شده می بیند و با رویکرد ایجاد حواشی بسیار و درگیری با تعاونی چاپخانه داران تهران، تعاونی لیتوگرافان تهران، اتحادیه ...

بلاک چین آینده بسته بندی و زنجیره تامین را شکل می دهد

از آنجایی که کسب‌وکارها در سراسر جهان به دنبال افزایش کارایی، امنیت، شفافیت و کاهش کاغذبازی هستند، تمرکززدایی جایگاهی مرکزی پیدا می‌کند. با انقلاب صنعتی چهارم، انبوهی از فناوری های بسیار پیشرفته و راه حل های مرتبط به بخشی از این نیاز برای ...

نقدی بر نخستین آئین بزرگداشت اهالی صنعت چاپ تهران

همانطور که پیشتر بر اساس شناخت و همچنین تجربه جشنواره هجدهم صنعت چاپ گوش زد کرده بودیم حضور ناشیانه، بی تجربه و اعمال سلیقه تشکلها حواشی بسیاری بوجود می آورد؛ و مدیران ارشاد استان تهران به این موضوع -شاید از سر بی تجربگی- توجه نکردند و یا ندیدند، ...

پاسخ تعاونی چاپخانه داران به حاشیه سازی اتحادیه چاپخانه داران تهران

حاشیه های اتحادیه چاپخانه داران تهران هر روز ابعاد تازه تری به خود میگیرد. همانطور که چند ماه پیش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران نوشت زیاده خواهی و رفتارهای حاشیه ساز از سوی اتحادیه چاپخانه داران کلید آغاز تنش این اتحادیه با تعاونی چاپخانه داران ...

چاپخانه شهر بی دفاع

ورشکستگی بیش از یکصد و شصت چاپخانه در تهران طی یک سال گذشته یکی از بزرگترین زنگ خطرهای صنعتی را برای کشور بصدا در آورده است. آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، کاهش میزان سفارشات، کمبود مواد اولیه ، نابسامانی و عدم وجود برنامه ریزی لازم در اتحادیه ...

حقوق اعضا یا حمایت اتحادیه از چاپخانه های دولتی ؛ مسئله این است

  صدها چاپخانه ورشکسته و تعطیل در مقابل رفتار پارادوکسیکال اتحادیه چاپخانه داران تهران آینده تاریک را برای دست اندرکاران و سرمایه گذاران در صنعت چاپ به تصویر می کشد. آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، سال گذشته خبر ورود چاپخانه ها به بورس که ...

ادامه روند تعطیلی و ورشکستگی چاپخانه داران

هرچند به اخبار افزایش نرخ ملزومات مصرفی چاپ کمتر پرداخته می شود درحالی که نقش بسیار مهمی در بها تمام شده تولید دارد، اما دیروز مدیر عامل تعاونی لیتوگرافان بر اساس مدارک اعلام کرد نرخ زینک مصرفی بزودی افزایش چشمگیری خواهد داشت؛ از سوی دیگر افزایش ...

شانزده تیر روز ابطال صندوق رای و بی اهمیتی به انتخابات و آرا اهالی چاپ

دوسال پیش اتاق اصناف با همکاری سازمان صمت با خروجی خود از یک انتخابات صنفی در صنعت چاپ پایتخت ثابت کرد که صندوق رای در صنف چاپخانه داران- احیانا تمام تشکل‌های صنفی- معنی ندارد و انتخابات جای خود را به انتصابات فرمایشی داده است.   ...

اتحادیه بی خرد علیه اعضا!!!

 در تعریف یک تشکل و اتحادیه آمده است: اتحادیه صنفی تشکیل شده از افرادی خوشنام از هر صنف و گاها چند صنف مرتبط دارای یک اتحادیه بوده و افرادی منتخب از آن صنف‌ها به منظور حمایت از حقوق صنفی آن رسته مشاغل و ایجاد همکاری در میان کسبه آن صنف و ...

ورشکستگی فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی پروژه صدچهره چاپ

داستان از بیکاری یا کم کاری دو تهیه کنندگان سینما آغاز شد. پروژه ایی بنام صدچهره صنعت چاپ به قیمت هر نفر پنج میلیون و پانصد هزارتومان کلید خورد و توسط ضلع سوم ماجرا غلامرضا شجاع در گروه شخصی وی اطلاع رسانی و نشست‌هایی با موافقان برگزار شد. ...

سر نوشت مبهم مالی درآمد اتحادیه ها از نمایشگاهی که فقط به نام آنهاست؟!

نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی تهران همواره طی مدت برگزاری با رونق و توجه اهالی و دست اندرکاران مواجه بوده و متعاقبا این رونق با سود بسیار قابل توجه برابر است. به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، از سال ۱۳۹۶ مجوز برگزاری نمایشگاه بین ...

تجمیع چاپخانه های کوچک، ویروس کرونا وصنعت چاپ لبیل

سالهاست که در ایران بحث واحدهای چاپی بزرگ و مجهز در برابر واحدهای کوچک چاپ مطرح است و همواره اهالی و دست اندر کاران درپی یافتن راهکاری برای خروج از این بحران مدت دار و مخرب هستند. آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، با شیوع و پاندمی ویروس کرونا اکنون ...

آیا از دروپا 2021 در ایران استقبال خواهد شد

با شیوع سراسری ویروس کرونا بزرگترین رویدادهای نمایشگاهی صنعت چاپ جهان یعنی دروپا پس از کش و قوس‌های فراوان اعلام تاخیر یکساله در برگزاری نمود و نمایشگاه را به سال 2021 میلادی موکول کرد. آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، حالا پس از گذشت مدتی از ...

بررسی کسب و کارهای چاپک در صنعت چاپ

آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران در اولین برنامه زنده خود در پیج اینستاگرام به بررسی کسب وکار های چابک در صنعت چاپ از منظر استراتژی اقیانوس آبی پرداخت.به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، یکی از مهمترین و شاید اصلی ترین موضوعات در دنیای صنعت ...

برگزاری اولین دوره آموزشی آنلاین صنعت چاپ

در دنیای کنونی اکثریت کارها بصورت آنلاین قابل اجرا بود، باظهور ویروس کرونا جایگاه فعالیت آنلاین بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت. آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، در همین راستا سرانجام اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته بندی ایران مانند همیشه به ...

استراتژی حمله در کسب و کار!

 آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران؛ برای استفاده از استراتژی حمله در کسب‌وکار باید مدام محصولات و خدمات جدیدتر، بهتر، سریع‌تر، ارزانتر و با کاربری راحت‌تر به بازار عرضه ‌کنید. فناوری‌های جدید و روش‌های بازاریابی و فروش جدیدی را به‌ کار گیرید. مدام استراتژی‌های قیمت‌گذاری و ساختارهای هزینه‌ را تغییر دهید. از مشارکت انتفاعی و ائتلاف استراتژیک با شرکت‌ها و سازمان‌های دیگر استفاده ‌کنید تا باعث ورود شما به بازارهای جدید و غلبه بر رقبا شود.

نوآوری در مدل کسب‌وکار

امروزه یکی از هیجان‌انگیزترین حوزه‌های تفکر کاری، نوآوری در مدل کسب‌وکار است. بسیاری از شرکت‌ها هنوز برای بقا تلاش می‌کنند و همچنان از مدل کسب‌وکاری استفاده می‌کنند که شاید سال‌ها پیش مناسب بوده اما دیگر اثربخش نیست.

مدل فعلی کسب‌وکارتان چیست و آیا در محیط موجود مدل مناسبی به حساب می‌آید؟

استراتژی حمله در کسب‌وکار

می‌توانید تناسب مدل کسب‌وکار خود را با روش ساده‌ای آزمایش کنید. آیا این روش به رشد دائمی، پایدار و قابل پیش‌بینی در فروش و سودآوری منجر می‌شود؟ اگر کسب‌وکارتان رشد سالمی دارد، احتمالا مدل کاری‌تان مناسب است. اگر روند رشد سالم و پایدار نیست، شاید وقت بازبینی آن فرا رسیده است.

یک روش بهتر: محصول رایگان

به‌جای اینکه همه توان خود را صرف انجام کارها به‌ شکل فعلی کنید، همیشه احتمال دهید که روش بهتری هم وجود دارد. یک روش خوب این است که به انجام کارها با روشی مخالف با روش کنونی فکر کنید. این کار ذهنتان را رو به دامنه وسیعی از احتمالات باز می‌کند که شاید قبلا آن‌ها را ندیده بودید.

کریس اندرسون در کتاب «رایگان: آینده قیمت‌‌گذاری» می‌گوید، گاهی بهترین روش فروش محصول بیشتر با قیمت بیشتر این است که همه یا بخشی از آن را رایگان ارائه کنید تا خریداران را جذب کند و جذابیت محصولاتتان را نشان دهد.

ارائه رایگان؟

گَری وِینِرچاک در کتاب «بده، بده، بده، بگیر» (۲۰۱۴) نشان می‌دهد که شرکت‌ها به‌خصوص شرکت‌های اینترنت‌محور می‌توانند کسب‌وکارشان را گسترش دهند و ابتدا با ارائه سه محصول رایگان و سپس فروش محصول چهارم به ‌سرعت توسعه یابند.

شاید برای افراد و شرکت‌‌هایی که به کسب درآمد از اولین تصمیم‌ خریدار هم عادت دارند، ایده ارائه محصولات و خدمات رایگان برای ایجاد اعتماد و اطمینان در بازار بسیار رقابتی کمی افراطی به نظر برسد. با این حال، شرکت‌های بیشتر و بیشتری در حال فروش‌های میلیونی با استفاده از مدل «ارائه رایگان برای فروش بیشتر» هستند.

در کیفیت پیشگام باشید

مطالعه‌ای پیرامون ۵۰۰ کسب‌وکار آمریکایی کوچک و متوسط با رشد بسیار سریع که سال ۲۰۱۳ در مجله آی.ان.سی منتشر شد نشان داد که بهترین حوزه برای سرمایه‌گذاری پول و رشد کسب‌وکار، بهبود کیفیت محصولات و خدمات به هر شکل ممکن است. این کار در مقایسه با سایر اقدامات، اثر قابل‌ پیش‌بینی‌تر و دائمی‌تری بر افزایش فروش و سودآوری دارد.

حقیقت این است که کیفیت یک استراتژی بازاریابی تهاجمی است و سود‌آوری ایجاد می‌کند. پیشروهای کیفیت در هر حوزه‌، سودآورترین شرکت‌های آن حوزه هستند. اکنون پیشروترین خرده‌فروشی دنیا بر حسب مساحت، شرکت تیفانی است. دومین شرکت اپل است. هر دو از رهبران شناخته‌شده کیفیت در صنایع خود هستند. رتبه شما چند است؟

خود را بازسازی کنید

جاش لینکنِر در کتاب «مسیر بازسازی» نشان می‌دهد که شرکت‌ها می‌توانند با بازسازی دائمی خود، حمله کنند. نباید فقط برنامه عقب‌نشینی داشته باشند، بلکه باید ابتکار عمل را در دست بگیرند و پیش از آنکه رقبا متوجه شوند، شرکت را تغییر دهند. لینکنِر هشت اصل را برای بازسازی موفق شرکت مطرح می‌کند:

استراتژی حمله در کسب‌وکار

 ۱. گذشته را رها کنید

کاری که انجام ‌شده، انجام‌ شده است. از گذشته درس بیاموزید، اما بعد رهایش کنید.

 ۲. شجاعت را ترویج دهید

وقتی کارمندان یا مدیران‌ می‌خواهند کار متفاوتی را امتحان کنند، آن‌ها را تنبیه نکنید. به آن‌ها پاداش دهید!

۳. شکست را بپذیرید

اگر افراد از شکست بترسند، هرگز کار جدیدی را امتحان نمی‌کنند. از شکست درس‌ بیاموزید و آینده موفقی بسازید.

۴. کار مخالف را انجام دهید

قبلا به این استراتژی اشاره کردم و لینکنر هم با آن موافق است. مخالف باشید. کار غیرمنتظره انجام دهید. از نتایج شگفت‌زده خواهید شد.

۵. احتمالات را تصور کنید

چشمانتان را ببندید. موانع و محدودیت‌ها را فراموش کنید. آن‌ها را از ذهنتان بیرون کنید. اکنون چه می‌بینید؟

۶. از آن کسب‌وکار خارج شوید

بسیاری شرکت‌ها از قربانی کردن محصولاتشان می‌ترسند. فکر می‌کنند اگر این محصول جدید را ارائه کنیم، خریداران دیگر محصول قدیمی را نمی‌خرند! این دام است، زیرا اگر شما می‌توانید محصول جدیدی را جایگزین محصول قدیمی کنید، رقبا هم می‌توانند. خودتان محصولات را قربانی کنید… وگرنه دیگران این کار را می‌کنند.

۷. محدودیت‌ها را نپذیرید

همیشه مخالفانی وجود دارند. هیچ‌کس بدون نظر منفی مخالفان، کار فوق‌العاده‌ای انجام نداده است. نگذارید محدودیت‌ها بر شما اثر بگذارند.

۸. هدف والاتری داشته باشید

به جلو نگاه کنید؛ جایی فراتر از رویدادهای فعلی یعنی رویدادهای آینده را ببینید. روندها را پیش‌بینی کنید.

استراتژی حمله در کسب‌وکار

پس از آتش‌سوزی

کسب‌وکار خود را مجموعه‌ای از منابع و قابلیت‌ها بدانید. می‌توانید از این منابع و قابلیت‌ها برای تولید و فروش محصولات و خدمات زیادی استفاده کنید که لزوما محصولات و خدمات فعلی نیستند!

تصور کنید یک روز صبح سر کار می‌روید و می‌بینید شرکت‌تان شبانه سوخته است. خوشبختانه هیچ‌یک از کارمندان در ساختمان نبوده‌اند، اما همه چیز نابود شده است.

اکنون باید کسب‌وکارتان را تقریبا از صفر شروع کنید.

برای این کار باید به چند سوال پاسخ دهید:

تولید و فروش کدام محصولات و خدماتی را آغاز می‌کنید و با دانش فعلی از تولید کدام محصولات صرف‌نظر می‌کنید؟

می‌خواهید به کدام خریداران دسترسی پیدا کنید و با دانش فعلی از برگرداندن کدام خریداران صرف‌نظر می‌کنید؟

کدام کارمندان را با خود به کسب‌وکار جدید می‌برید و کدام کارمندان را کنار می‌گذارید؟

اکنون که این ذهنیت شروع از صفر را دارید، منتظر آتش‌سوزی نمانید! حرکت کنید و رقبا را با یک شرکت بازسازی‌شده شگفت‌زده کنید.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی