PAPNA.ir ...

چابک سواری سعودی در صنایع چاپ و بسته بندی خاورمیانه

از آغاز تحولات اقتصادی و سیاسی اخیر درعربستان سعودی کمتر کسی به حوزه صنعت چاپ، بسته بندی و کاغذ این کشور نگاهی مو شکافانه داشته است و بیشتر تمرکز بر نفت و گاز و جنگ بوده است. آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، ابوالفضل ایمنی، صنایع چاپ، بسته بندی ...

ورود رباتها به صنعت چاپ و آینده آنها در این صنعت

ورود رباتها به صنعت چاپ، به عنوان یکی از نمادهای اتوماسیون صنعتی، در دهه گذشته به شدت افزایش یافته است. این ربات ها می‌توانند در کلیه مراحل فرآیند چاپ، از جمله طراحی، چاپ، برش و مراحلی تکمیلی ، به طور کاملاً خودکار عمل کنند و بهبود کارایی ...

پیشنهاد استراتژی های بقا برای چاپخانه در شرایط بحرانی سال1402

در دنیای امروز اقتصاد، چاپخانه‌ها با چالش‌های بسیاری روبرو هستند، به خصوص در شرایط بحرانی مانند ایران. بحران‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی به شدت بر تولید و فعالیت چاپخانه‌ها تأثیر گذارند. در این شرایط، یکی از بهترین راهکارها برای ...

10 پیشنهاد برای ترسیم آینده صنعت چاپ

همواره ترسیم آینده دشوار، هیجان انگیز، گاهی ترسناک و همیشه نیازمند تجربه ودانش بسیار زیادی است، بخصوص وقتی این پیش بینی ها برای یک بخش یا یک صنعت باشد. آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، ابوالفضل ایمنی، در ادامه تلاش کردیم نگاهی بیندازیم به آینده ...

پاویون صنعت چاپ ایران برندی قدرتمند در خاورمیانه

سفارشات خوبی در زمینه تولیدات صنایع چاپ و بسته بندی دریافت کردیم؛ اما مهم تر از آن کسب اعتبار برای اهالی صنایع چاپ و بسته بندی ایران بود که این مهم نیز به سرانجام رسید. پاویون صنعت چاپ ایران در منطقه خاورمیانه به یک برند تبدیل شده است؛ و به عنوان ...

حسین محمدی پیشکسوت صنعت چاپ: از صنف چاپ به دلیل حمایت از آقای ابوالحسنی عذرخواهی می‌کنم

اتحادیه چاپخانه داران تهران پس از انتصاب مسئول جدید از سوی سازمان صمت در یکسال نیم گذشته حواشی متعدد که ایجاد نموده و از سوی دیگر به گواه اعضا و فعالین صنعت چاپ بدون خروجی بوده است. این عدم خروجی و حاشیه سازی مورد نقد و اعتراض آشکار و پنهان اعضا ...

نگاهی به وعده های بی حاصل و حواشی اتحادیه چاپخانه داران تهران!

اتحادیه چاپخانه داران تهران طی مدت فعالیت هیات مدیره جدید خود طی یکسال گذشته بیش از 160 چاپخانه تعطیل ورشکسته یا از گردونه تولید خارج شده می بیند و با رویکرد ایجاد حواشی بسیار و درگیری با تعاونی چاپخانه داران تهران، تعاونی لیتوگرافان تهران، اتحادیه ...

بلاک چین آینده بسته بندی و زنجیره تامین را شکل می دهد

از آنجایی که کسب‌وکارها در سراسر جهان به دنبال افزایش کارایی، امنیت، شفافیت و کاهش کاغذبازی هستند، تمرکززدایی جایگاهی مرکزی پیدا می‌کند. با انقلاب صنعتی چهارم، انبوهی از فناوری های بسیار پیشرفته و راه حل های مرتبط به بخشی از این نیاز برای ...

نقدی بر نخستین آئین بزرگداشت اهالی صنعت چاپ تهران

همانطور که پیشتر بر اساس شناخت و همچنین تجربه جشنواره هجدهم صنعت چاپ گوش زد کرده بودیم حضور ناشیانه، بی تجربه و اعمال سلیقه تشکلها حواشی بسیاری بوجود می آورد؛ و مدیران ارشاد استان تهران به این موضوع -شاید از سر بی تجربگی- توجه نکردند و یا ندیدند، ...

پاسخ تعاونی چاپخانه داران به حاشیه سازی اتحادیه چاپخانه داران تهران

حاشیه های اتحادیه چاپخانه داران تهران هر روز ابعاد تازه تری به خود میگیرد. همانطور که چند ماه پیش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران نوشت زیاده خواهی و رفتارهای حاشیه ساز از سوی اتحادیه چاپخانه داران کلید آغاز تنش این اتحادیه با تعاونی چاپخانه داران ...

چاپخانه شهر بی دفاع

ورشکستگی بیش از یکصد و شصت چاپخانه در تهران طی یک سال گذشته یکی از بزرگترین زنگ خطرهای صنعتی را برای کشور بصدا در آورده است. آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، کاهش میزان سفارشات، کمبود مواد اولیه ، نابسامانی و عدم وجود برنامه ریزی لازم در اتحادیه ...

حقوق اعضا یا حمایت اتحادیه از چاپخانه های دولتی ؛ مسئله این است

  صدها چاپخانه ورشکسته و تعطیل در مقابل رفتار پارادوکسیکال اتحادیه چاپخانه داران تهران آینده تاریک را برای دست اندرکاران و سرمایه گذاران در صنعت چاپ به تصویر می کشد. آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، سال گذشته خبر ورود چاپخانه ها به بورس که ...

ادامه روند تعطیلی و ورشکستگی چاپخانه داران

هرچند به اخبار افزایش نرخ ملزومات مصرفی چاپ کمتر پرداخته می شود درحالی که نقش بسیار مهمی در بها تمام شده تولید دارد، اما دیروز مدیر عامل تعاونی لیتوگرافان بر اساس مدارک اعلام کرد نرخ زینک مصرفی بزودی افزایش چشمگیری خواهد داشت؛ از سوی دیگر افزایش ...

شانزده تیر روز ابطال صندوق رای و بی اهمیتی به انتخابات و آرا اهالی چاپ

دوسال پیش اتاق اصناف با همکاری سازمان صمت با خروجی خود از یک انتخابات صنفی در صنعت چاپ پایتخت ثابت کرد که صندوق رای در صنف چاپخانه داران- احیانا تمام تشکل‌های صنفی- معنی ندارد و انتخابات جای خود را به انتصابات فرمایشی داده است.   ...

اتحادیه بی خرد علیه اعضا!!!

 در تعریف یک تشکل و اتحادیه آمده است: اتحادیه صنفی تشکیل شده از افرادی خوشنام از هر صنف و گاها چند صنف مرتبط دارای یک اتحادیه بوده و افرادی منتخب از آن صنف‌ها به منظور حمایت از حقوق صنفی آن رسته مشاغل و ایجاد همکاری در میان کسبه آن صنف و ...

ورشکستگی فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی پروژه صدچهره چاپ

داستان از بیکاری یا کم کاری دو تهیه کنندگان سینما آغاز شد. پروژه ایی بنام صدچهره صنعت چاپ به قیمت هر نفر پنج میلیون و پانصد هزارتومان کلید خورد و توسط ضلع سوم ماجرا غلامرضا شجاع در گروه شخصی وی اطلاع رسانی و نشست‌هایی با موافقان برگزار شد. ...

سر نوشت مبهم مالی درآمد اتحادیه ها از نمایشگاهی که فقط به نام آنهاست؟!

نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی تهران همواره طی مدت برگزاری با رونق و توجه اهالی و دست اندرکاران مواجه بوده و متعاقبا این رونق با سود بسیار قابل توجه برابر است. به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، از سال ۱۳۹۶ مجوز برگزاری نمایشگاه بین ...

تجمیع چاپخانه های کوچک، ویروس کرونا وصنعت چاپ لبیل

سالهاست که در ایران بحث واحدهای چاپی بزرگ و مجهز در برابر واحدهای کوچک چاپ مطرح است و همواره اهالی و دست اندر کاران درپی یافتن راهکاری برای خروج از این بحران مدت دار و مخرب هستند. آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، با شیوع و پاندمی ویروس کرونا اکنون ...

آیا از دروپا 2021 در ایران استقبال خواهد شد

با شیوع سراسری ویروس کرونا بزرگترین رویدادهای نمایشگاهی صنعت چاپ جهان یعنی دروپا پس از کش و قوس‌های فراوان اعلام تاخیر یکساله در برگزاری نمود و نمایشگاه را به سال 2021 میلادی موکول کرد. آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، حالا پس از گذشت مدتی از ...

بررسی کسب و کارهای چاپک در صنعت چاپ

آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران در اولین برنامه زنده خود در پیج اینستاگرام به بررسی کسب وکار های چابک در صنعت چاپ از منظر استراتژی اقیانوس آبی پرداخت.به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، یکی از مهمترین و شاید اصلی ترین موضوعات در دنیای صنعت ...

برگزاری اولین دوره آموزشی آنلاین صنعت چاپ

در دنیای کنونی اکثریت کارها بصورت آنلاین قابل اجرا بود، باظهور ویروس کرونا جایگاه فعالیت آنلاین بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت. آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، در همین راستا سرانجام اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته بندی ایران مانند همیشه به ...

چگونه کارشناس فروش استخدام کنیم؟

تقریبا هر روز تماس هایی دارم که از من می پرسند آیا فروشنده ،کارشناس فروش ،مدیر فروش و یا بازاریاب برای استخدام سراغ دارم یا خیر.فروشندگان قلب تپنده هر کسب و کاری هستند و در خط مقدم جبهه نبرد با رقبا قرار دارند.مخصوصا در دوران رکود اقتصادی نیاز به فروشندگان توانا بیش از بیش آشکار می شود.

آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، اما چگونه در استخدام کارشناس فروش و مدیر فروش و بازاریاب موفق باشیم؟

برای این کار راه حل های مختلفی هست از جمله :مراجعه به کاریابی ها،دادن آگهی استخدام،کمک گرفتن از دوستان و آشنایان،جذب فروشندگان رقبا،جذب فروشندگان سایر شرکت ها و همچنین ساختن فروشنده !

الف ) استخدام فروشنده از طریق مراجعه به کاریابی ها

کاریابی ها برای معرفی کارجویان به کار فرمایان ایجاد شده اند.برای استخدام کارشناس فروش و بازاریاب به سراغ آن ها بروید و تقاضای خود را به آن ها اعلام کنید.امروزه سایت های اینترنتی کاریابی هم وجود دارند که شما می توانید به صورت آن لاین در بانک اطلاعات رزومه های آن ها به جست و جو بپردازید.

ب) آگهی استخدام

احتمالا اولین گزینه ایی که به ذهن شما برای استخدام کارشناس فروش می رسد دادن آگهی در روزنامه های نیازمندی ها هست.در این رابطه رعایت چند نکته می تواند مفید باشد:

۱)محل قرار گیری آگهی استخدام: بسیاری از افراد فکر می کنند صفحه اول یک روزنامه نیاز مندی بهترین جا برای آگهی استخدام می باشد ولی تجربه به من نشان داده اغلب افراد جویای کار مستقیم به سراغ صفحه آگهی های استخدام می روند.برای جذب و استخدام بازاریاب ،آگهی خود را در صفحات استخدام چاپ کنید.

۲)به طور کلی هر چقدر کادر آگهی بزرگتر و متن آن رنگی باشد افراد معتبر تری را جذب می کنید.خصوصا زمانی که از یک صنف ده ها آگهی وجود داشته باشد به نظر می رسد افراد قوی تر  جویای شغل به آگهی های بزرگتر و رنگی توجه بیشتری می کنند.

۳)عنوان آگهی در جذب نیروی فروش بسیار مهم است.اگر در آگهی بنویسید (استخدام بازاریاب) یک تیپ آدم می آید و اگر بنویسید استخدام (کارشناس فروش) یک تیپ آدم دیگر.به صورت تجربی به شرکت هایی که مشاوره بازاریابی و فروش می دهم توصیه می کنم در متن آگهی های استخدام خود حتما استخدام مدیر فروش و کارشناس فروش را بنویسند تا بتوانند دامنه وسیع تری از افراد را برای مصاحبه استخدامی دعوت و رزومه های بیشتری دریافت کنند.

۴)نوشتن زمینه فعالیت شرکت نقش موثری در جذب افراد توانمند آن حوزه دارد.اگر به دنبال افراد با تجربه در زمینه کاری خودتان هستید پیشنهاد می کنم زمینه فعالیت شرکت خود را بنویسید.با این کار می توانید فروشندگان ناراضی رقبا را برای مصاحبه دعوت کنید و حتی اگر آن ها را هم استخدام نکردید به اطلاعات جالبی در رابطه با رقبای خود دست می یابید.

۵)نوشتن نام شرکت می تواند مفید و یا مضر باشد.اگر از برند قدرتمندی برخوردار هستید با درج نام برند خود می توانید ،فروشندگان قوی را به سمت خود جذب کنید ولی احتمال این را بدهید که رقبای شما روی این موضوع حساس شوند و بخواهند جهت کسب اطلاعات در رابطه با شما از این طریق اقدام کنند.

۶)درج اطلاعات تماس کامل مانند تلفن ،فکس و ایمیل می تواند دامنه وسیع تری از افراد را به سمت شما بکشاند ولی برخی از شرکت ها به دلیل امکان تعداد تماس بالا و یا عدم امکان پاسخ گویی تلفنی و یا ملاحضات امنیتی و به جهت عدم شناسایی توسط رقبا و مخاطبان فقط اقدام به درج شماره فکس و یا ایمیل می کنند.

۷) گذاشتن شرط مدرک تحصیلی بالا را مگر در مواردی که جزو الزامات و پیش نیاز های شغل فروش باشد پیشنهاد نمی کنم.نمونه های بسیاری از افراد دارای مدارک تحصیلی بالا دیده ام که توان مندی فروش نداشته اند و بر عکس آن با بسیاری از اقراد با مدارک تحصیلی پایین اما توانمند در حوزه بازاریابی و فروش کار کرده ام.شغل فروش نیازمند هوش هیجانی (EQ) بالایی می باشد .مدرک تحصیلی بالا الزاما دال بر هوش هیجانی بالا نیست.

۸)اگر به دنبال استخدام مدیر فروش متخصص و حرفه ای هستید مجلات و نشریات صنعت خود را فراموش نکنید.در مجلات تخصصی حوزه کار خود آگهی استخدام چاپ کنید.عموما مدیران فروش و کارشناسان فروش حرفه ایی مجلات صنعت خود را مطالعه می کنند.

۹)اگر حقوق فوق العاده و جذابی نمی توانید پرداخت کنید از نوشتن آن خودداری کنید.به اعتقاد من یک فروشنده خود حقوق و مزایای خود را تعیین می کند.برای یک فروشنده ممکن است رقم چند ده میلیونی در ماه هم کم باشد و برای فرد دیگری حقوق اداره کار هم زیاد باشد!فقط زمانی حقوق را بنویسید که فکر می کنید می توانید تعداد زیادی را به واسطه آن به  سمت خود جذب کنید.

۱۰)اگر نیروی فروش ساده می خواهید می توانید در متن آگهی خود قید کنید به همراه آموزش بازاریابی و فروش

برای آگهی استخدام نیروی فروش علاوه بر نشریات از فضای وب هم می توانید استفاده موثری ببرید.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی